relacje z wydarzeń
III Kongres - Biznes w branży hair, beauty i SPA - relacja

05.05.2014

W dniach 26-27 kwietnia odbył się III Kongres Bisnesu w Branży Beauty, Hair, Spa – Gabinet XXI wieku

Tematyką tegorocznego kongresu były aspekty biznesowe w branży hair, beauty i SPA. Nie zabrakło jednak tematów związanych z nowymi technologiami w urządzeniach i produktach, zagadnień marketingowych. Naszym zamierzeniem była prezentacja tematów, które są ważne i ciekawe z punktu widzenia rozwoju salonów i pomagają budować przewagę konkurencyjną.

Podczas kongresu przedstawione zostały wyniki badań profesjonalnego rynku kosmetycznego i fryzjerskiego, przeprowadzone w kwietniu 2014 przez organizatora konferencji. Badania pokazują duże zapotrzebowanie na profesjonalne szkolenia, we fryzjerstwie z praktycznych technik cięcia, a w sektorze beauty głównie w zakresie urządzeń.

Uczestnicy Kongresu mieli okazję do poznania Pani Ewy Wasiak Kosmetyczki Roku 2014, laureatki konkursu organizowanego przez firmę Bielenda, która razem z Panią Justyną Mrówczyńską przedstawiła czynniki sukcesu w zawodzie kosmetyczki. Oprócz wiedzy merytorycznej, procedur zabiegowych bardzo ważna jest osobowość i miękkie umiejętności kosmetyczki.

Nie zabrakło tematów związanych z nowymi technologiami. Pan Artur Smolicki z Performance Media omówił skuteczne narzędzia promocji salonu i SPA w Internecie – skupił się głównie na Google Adwords.

Natomiast Pan Michał Kołodziej Media4U opowiedział jak zwiększyć skuteczność zarządzania salonem kosmetycznym i klientami za pomocą aplikacji Gabi. NET.pl. System umożliwia między innymi zarządzanie kontaktami, planowanie działań promocyjnych, analizę zachowań klientów. Działania te zwiększają efektywność i rentowność salonu.

Pani Monika Ceregro z Dr. Baumann Polska zapoznała uczestników z wynikami najnowszych badań dotyczących walki ze starzeniem się organizmu i możliwościami walki i zapobieganiu temu procesowi. Oprócz aspektów takich jak:skracanie telomerów, osocze bogatopłytkowe, komórki macierzyste podkreślała rolę odpowiednich nawyków żywieniowych oraz roli psychiki w tym procesie.

Pani Magdalena Szeniak z firmy Dermedik, pokazała podczas swojego wykładu szerokie zastosowanie karboxyterapii w nowoczesnej kosmetologii, zarówno w terapiach anti- aging, leczeniu niedoskonałości, jak również w leczeniu otyłości i cellulitu.

Sobotnie wykłady zakończyły się wykładem Pani Prof. Anny Zalewskiej – Janowskiej na temat psychodermatoz – czyli chorób skóry powstających pod wpływem zaburzeń psychicznych oraz podkreśliła rolę zespołu terapeutycznego w leczeniu tego typu schorzeń, w skład którego powinien wchodzić psychiatra.

Podczas niedzielnej części kongresu wystąpił Pan Profesor Marcin Molski z wykładem na temat faktów i mitów związanych z sirtuinami, które pojawiają się w suplementach i kosmetykach i uważane są za eliksir młodości.
Pan Profesor zdefiniował również podejście holistyczne i kolejność działań w celu osiągniecia jak najlepszych efektów utrzymujących zdrowie, dobrą kondycje i wygląd: detox, dieta, ruch, kosmetyki, suplementacja, zabiegi kosmetyczne i medycyny estetycznej.

Temat holistyki choć w zupełnie innym ujęciu był motywem przewodnim wystąpienia Pani Renaty Jassowicz z Beauty Essence Spa, która wprowadziła słuchaczy w magiczny świat zabiegów oddziaływujących na duszę i ciało w niebanalnej scenerii. Świat, w którym przenosimy się daleko do ogrodów wyobraźni i odbieramy go wszystkimi zmysłami.

Pan Bartłomiej Danek z wizyta.pl przedstawił sposoby kreowania profesjonalnego wizerunku w internecie. System rezerwacji i umawiania wizyt oferowany przez jego firmę jest skutecznym narzędziem wspierającym ten proces. Oprócz tego pozwala na łatwiejsze zarządzanie czasem i w prosty sposób sposób zwiększa efektywność działania salonu.

Podczas kongresu nie zabrakło tematu związanego z mezoterapią, która weszła już na stałe do oferty gabinetów kosmetycznych. Pani Monika Sekita-Pilch pokazała skuteczne leczenie łysienia za pomocą mezoterapii skóry głowy.

Niedzielny kongres zakończył wykład Pana Marka Gnusowskiego na temat Medical & Beauty Tourism. Temat szczególnie istotny dla obiektów specjalizowanych, przygranicznych, sanatoriów. Jest to rozwijający się trend przyjmowania gości zagranicznych w polskich obiektach.
Pan Marek pokazał jakie są czynniki sukcesu, jakie nowe możliwości i jak trzeba się przygotować.

Każdego dnia uczestnicy kongresu wzięli udział w losowaniu nagród.

Kongresowi towarzyszyły ożywione rozmowy w kuluarach, kongres był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Uczestnicy Kongresu mieli tez możliwość zapoznania się z ofertą prezentowaną podczas targów LOOK i Beauty Vision 2014.

Uczestnicy Kongresu ocenili program merytoryczny na 4,51 pkt, a poziom organizacyjny na. 4,63 pkt. (na 5 możliwych).

 

PARTNERZY KONGRESU / STOISKA
 
 
 
 
 
 

 

PARTNERZY
 



PATRONAT MEDIALNY
                    

 

Ewa Wasiak, Kosmetyczka Roku 2013 Bielenda Professional i Justyna Mrówczyńska, Bielenda Professional
Ewa Wasiak, Kosmetyczka Roku 2013 Bielenda Professional i Justyna Mrówczyńska, Bielenda Professional
Artur Smolicki, Performance Media
Artur Smolicki, Performance Media
Monika Ceregro, Dr Baumann Polska
Monika Ceregro, Dr Baumann Polska
Michał Kołodziej, Media4U Sp. z o.o., projekt „Gabi.NET w sieci”
Michał Kołodziej, Media4U Sp. z o.o., projekt „Gabi.NET w sieci”
Magdalena Szeniak, Dermedik
Magdalena Szeniak, Dermedik
Prof. Anna Janowska – Zalewska, Kierownik Zakładu Psychodermatologii Międzywydziałowej Katedry Immunologii Klinicznej i Mikrobiologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Prof. Anna Janowska – Zalewska, Kierownik Zakładu Psychodermatologii Międzywydziałowej Katedry Immunologii Klinicznej i Mikrobiologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Bartłomiej Danek, Wizyta.pl i Ewa Cesarz, art of BEAUTY
Bartłomiej Danek, Wizyta.pl i Ewa Cesarz, art of BEAUTY
Prof. Marcin Molski, Wydział Chemii Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu
Prof. Marcin Molski, Wydział Chemii Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu
Bartłomiej Danek, Wizyta.pl
Bartłomiej Danek, Wizyta.pl
Monika Sekita – Pilch, Dyrektor Akademii MSP Ochrony Zdrowia i Urody
Monika Sekita – Pilch, Dyrektor Akademii MSP Ochrony Zdrowia i Urody
Ewa Cesarz, art of BEAUTY i Renata Jassowicz, Beauty Essence Spa
Ewa Cesarz, art of BEAUTY i Renata Jassowicz, Beauty Essence Spa
mgr Marek Gnusowski, Katedra Badań Rynku i Usług Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
mgr Marek Gnusowski, Katedra Badań Rynku i Usług Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Najnowsze wydanie
2 / 2016
Serwis komputerowy wawer
Po
Wt
Śr
Cz
Pi
So
Nd
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień