Nieoceniona moc relaksu

4
22.11.2013 

Karolina Fałek

Dzisiejsze tempo życia coraz bardziej powoduje, że nie mamy czasu na odpoczynek lub po prostu o nim zapominamy. Żyjemy w ciągłym biegu. W naszym organizmie kumuluje się stres, negatywne emocje przez co jesteśmy rozdrażnieni i niespokojni. 

Wynikiem takiego tryby życia może być apatia czy ogólne osłabienie organizmu. Stajemy się wybuchowi, nie kontrolujemy reakcji naszego organizmu. Poważniejszą jednak sprawa są choroby, który powoduje ciągle życie w napięciu. Dlatego bardzo ważną sprawą jest znalezienie odpowiednich dla siebie technik relaksacyjnych i korzystanie z nich jak najczęściej. 

Podstawą relaksu jest prawidłowe oddychanie. Bardzo ważne jest aby używać przepony. Jeśli jej nie używamy organizm nie otrzymuje odpowiedniej ilości tlenu i szybciej się męczy. Odczuwamy wtedy znużenie, częściej cierpimy na bóle głowy. Widać to niestety również po naszej skórze, szybciej widoczne są na niej oznaki starzenia. Nasze płuca lepiej pracują podczas wysiłku fizycznego – podgębia się wtedy oddech – dlatego często dla poprawy samopoczucia zaleca się uprawianie sportu czy chociażby długie spacery. Joga i tai – chi głównie opierają się na poprawnym oddechu. Umiejętność panowania nad oddychaniem sprawdza się w sytuacjach stresowych kiedy to mimowolnie spłycamy oddech lub nawet go wstrzymujemy. A właśnie wtedy powinniśmy oddychać regularnie i głęboko ponieważ tylko wtedy będziemy w stanie zapanować nad emocjami. 

Relaks to także pobudzenie zmysłów. Napięcie i stres ograniczają nasze możliwości. Po długim i wyczerpującym dniu warto znaleźć czas na ciepłą kąpiel przy świecach. Wystarczy kilka kropel aromatycznego olejku aby całe ciało rozluźniło się. Należy jednak pamiętać aby kąpiel nie trwała zbyt długo gdyż nie jest wtedy zdrowa dla naszej skóry. Następnie dobry film lub miła rozmowa z przyjaciółką i cały dzienny stres odchodzi. 

Silne przemęczenie i wyczerpanie rezerw energetycznych często objawia się wzmożonym napięciem mięśniowym, obniżeniem nastroju czy spadkiem odporności organizmu. W tym stanie mamy np. zwiększoną podatność na różnego typu infekcje. Oczywiście najprzyjemniejszą forma relaksu jest wizyta u specjalisty czyli w salonie kosmetycznym. Tutaj rytuały relaksacyjne wykorzystywane są na wszystkie zmysły. Już na początku wizyty możemy liczyć na aromatyczną herbatę, która poprawi nastój a także zadziała uspokajająco. W pomieszczeniach wyczuwalne są zapachy olejków eterycznym. Bardzo często są to specjalnie dobrane kompozycje – inne na słoneczne dni a inne na zimowe wieczory. Jeśli zajrzymy do gabinetu w godzinach porannych użyty zostanie zapewne olejek cytrusowy, który doda energii na cały nadchodzący dzień, ale także odpręży ciało. Popołudniu i wieczorem może to być już troszkę cięższy zapach wanilia, lawenda który zapewni chwile odpoczynku i rozleniwienia po całym dniu. Aromaty otulają i pobudzają naszą wyobraźnie, wywołując emocje i wspomnienia. Są to naturalne ekstrakty z kwiatów, korzeni, kłączy, nasion i całych ziół. Olejki dodawane są do kominków zapachowych, ale także do kremu bazowego podczas zabiegu. Dzięki temu zapach utrzymuje się na skórze jeszcze po wizycie w gabinecie. 

Pomieszczenia w których odbywają się zabiegi mają wyjątkowy i harmonijny klimat. Przygaszone światło, zapalone świece. Wnętrza wypełnia relaksacyjna muzyka poprawiająca samopoczucie. Fotele wykonane z eleganckich i miłych materiałów. Otulające szlafroki i miękkie ręczniki. Wreszcie sam masaż. Dotyk zastosowany w zabiegach relaksacyjnych ma za zadanie wprowadzić cały organizm w stan głębokiego odprężenia. Pobudza mięśnie, skórę i układ krążenia, a zarazem wspaniale oddziałuje na układ nerwowy. Dotyk dłoni, bo to w nich jest cała moc, powoduje rozluźnienie mięśni a także ukojenie duszy. Delikatne i powolne, ale rytmiczne ruchu masażysty uspokajają nerwy. Podczas idealnie wykonanego masażu relaksacyjnego następuje rozluźnienie wszystkich mięśni do tego stopnia, że ciężko jest nam po nim wstać. Po takiej wizycie warto zafundować sobie wieczór z dobrą książką aby organizm harmonijnie powracał do funkcjonowania. 

Podsumowując, umiejętność relaksowania jest bardzo cenna. Szczególnie w czasach kiedy ze skutkami stresu coraz częściej zgłaszamy się do lekarza: bole pleców, szyi, depresja, wysokie ciśnienie. Pamiętajmy to my organizujemy własne życie. Dlatego to tylko od nas zleży czy znajdziemy w nim czas na relaks i odpoczynek. Bez znaczenia czy będzie to wspinaczka górska, słuchanie dobrej muzyki czy wizyta w SPA na to po prostu trzeba znaleźć czas. Odskocznią od stresu może być również wyjście do kina ze znajomi czy oddanie się swojemu hobby. Tak naprawdę to nie ma jednoznacznej recepty na jak się relaksować. W skrócie jest to czas poświęcony wyłącznie swoim potrzebom.
DSD de Luxe N-Symbiosis