Jak skutecznie dotrzeć do klientów w swojej okolicy?

11
fot. Pexels
fot. Pexels

W obecnych czasach, aby przyciągnąć klientów do swojego salonu beauty, gabinetu fryzjerskiego czy kliniki medycyny estetycznej, nie wystarczy już tylko polegać na rekomendacjach i tradycyjnych formach reklamy. Kluczowa jest obecność w sieci.

Klienci coraz częściej szukają informacji i dokonują rezerwacji na usługi beauty w Internecie. Obecność w sieci jest kluczowa, jednak w tak nasyconej branży wyzwaniem jest przyciągnięcie uwagi klientów w swojej okolicy. Skuteczna strategia SEO (pozycjonowanie strony internetowej) i odpowiednio zaplanowane kampanie reklamowe online to must have strategii niemal każdej firmy, z każdej branży.

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa i widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania mogą sprawić, że Twoja firma zyska przewagę nad konkurencją. Jak to zrobić? Zarówno Google Ads, jak i Meta Ads oferują zaawansowane narzędzia, które pozwalają precyzyjnie docierać do lokalnej społeczności. Jak skutecznie dostosować kampanie reklamowe, z uwzględnieniem geolokalizacji oraz preferencji klientów, korzystając z obu platform? Jak zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej? Oto garść porad.

Zwiększ widoczność firmy lokalnie dzięki kampaniom reklamowym

Zacznij od założenia kont reklamowych Google Ads i Facebook Ads:

  • Google Ads: Wejdź na stronę ads.google.com, zarejestruj się i podaj informacje o swojej firmie.
  • Meta Ads: Wejdź na stronę facebook.com/business i załóż konto. Będziesz potrzebować też strony firmowej na Facebooku. Ze swojego konta biznesowego możesz prowadzić reklamy zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.

Zarówno w Google Ads, jak i na Facebooku możesz dodać istotne dane o swojej firmie: adres, godziny otwarcia, numer telefonu. Dzięki temu potencjalni klienci od razu zobaczą, gdzie znajduje się Twoja firma i jak się z Tobą skontaktować.

Dopasuj treść reklamy do lokalnych klientów

Stwórz prostą reklamę, która od razu mówi, co oferujesz. Dobrze, jeśli w treści reklamy pojawi się nazwa miejscowości lub dzielnicy, np. „Najlepszy fryzjer w Warszawie na Mokotowie” albo „Zniżka 10% na pierwszą wizytę w naszym salonie w Gdańsku”. Dobrą praktyką przy budowaniu reklam jest umożliwienie klientowi połączenia czy określenia trasy bezpośrednio z reklamy. W Google Ads dodaj przycisk „Zadzwoń teraz”, który pozwala klientom jednym kliknięciem zadzwonić do Twojej firmy. Na Facebooku dodaj przycisk „Jak dojechać”, który pokaże drogę do Twojej lokalizacji.

Precyzyjne określenie lokalizacji

Jednym z ważnych elementów kampanii reklamowych w Google Ads i na Meta jest możliwość dokładnego wyboru, gdzie reklamy będą się pokazywać. Możesz ustawić, żeby były widoczne np. w promieniu 5 km od Twojego salonu. To sprawia, że zobaczą je osoby, które mogą faktycznie skorzystać z Twoich usług. Na przykład, jeśli znajduje się na Mokotowie w Warszawie, ustawienie reklamy na tę dzielnicę pomoże dotrzeć do lokalnych klientów. Wtedy treść reklam pokrywa się z geolokalizacją jej wyświetlania

Targetowanie demograficzne

Zarówno w Google Ads, jak i Meta Ads masz możliwość precyzyjnego dopasowania reklam do grupy osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. Możesz ustawić takie parametry jak wiek, płeć, zainteresowania, a nawet stan cywilny. Przykładowo, jeśli prowadzisz salon beauty lub fryzjerski, możesz skierować reklamy do kobiet w wieku 25-45 lat, które interesują się modą i urodą. Dla gabinetów medycyny estetycznej warto wybrać osoby powyżej 30. roku życia, które mogą być zainteresowane zabiegami odmładzającymi.

Tworzenie angażujących treści

Na platformie Meta (Facebook i Instagram) warto zadbać o atrakcyjne treści. Posty ze zdjęciami „przed i po” metamorfozach fryzjerskich lub krótkie filmy pokazujące zabiegi mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. W Google Ads z kolei Twoje reklamy powinny być krótkie i konkretne. Dobrze, jeśli zawierają atrakcyjne oferty, które od razu przyciągną uwagę lokalnych odbiorców.

Analiza wyników i optymalizacja kampanii

Regularne monitorowanie wyników kampanii to klucz do ich skuteczności. Google Ads oferuje narzędzia, które pokazują, jak efektywne są wybrane słowa kluczowe i gdzie reklamy się wyświetlają. Na Meta warto sprawdzać, ile osób polubiło, kliknęło lub skorzystało z oferty. Te dane pomogą Ci lepiej dostosować reklamy do potrzeb klientów, co zwiększy skuteczność Twojej kampanii i pozwoli uzyskać lepsze wyniki.

(……………………………………………….)
Artykuł ukazał się w wydaniu 4/2024 art of BEAUTY
Jeśli chcesz przeczytać więcej zamów egzemplarz lub prenumeratę art of BEAUTY >>>

Jakub Piasecki
Head of SEM w agencji SeoFly. Z marketingiem internetowym związany od 5 lat. Jest certyfikowanym specjalistą Google Ads i ekspertem w zakresie reklam płatnych w systemach, tj. Meta Ads, Allegro Ads, Microsoft Ads. Współpracuje z klientami z różnych branż, m.in. beauty, motoryzacyjna, turystyczna, HoReCa czy szkolnictwo.
Kinga Darda
SEO Specialist w agencji SeoFly. Z marketingiem związana od czasów studiów, a w branży SEO działa od 5 lat. Na co dzień pracuje z klientami z branż, takich jak m.in.: prawnicza, HoReCa, turystyczna, automotive, fashion czy beauty.

Strona główna