Rynek trychologiczny w ostatnich latach zyskał na popularności i stał się coraz bardziej konkurencyjny. Wyzwania, jakie stoją przed trychologami, to nie tylko rosnąca liczba pacjentów z problemami skóry głowy, ale także dynamiczny rozwój technologii i wprowadzanie na rynek nowych produktów. W celu lepszego zrozumienia tych trendów oraz wyzwań rozmawiamy z Anną Mackojć – uznanym trychologiem i biotechnologiem.
Co jest największym wyzwaniem w pracy trychologa?
Największym wyzwaniem w pracy trychologa jest zrozumienie przyczyny problemu, z którym boryka się pacjent, i zapewnienie skutecznego leczenia. Ponieważ przyczyny problemów z włosami mogą być różnorodne, od genetycznych i hormonalnych, po zewnętrzne czynniki, takie jak stres, dieta i choroby skóry, konieczne jest przeprowadzenie dokładnej diagnozy przed rozpoczęciem leczenia.
Kolejnym wyzwaniem dla trychologa jest zapewnienie pacjentowi odpowiedniej opieki
i wsparcia emocjonalnego, ponieważ problemy z włosami mogą wpłynąć na samopoczucie i pewność siebie pacjenta. Dlatego ważne jest, aby trycholog był w stanie odpowiednio doradzać pacjentowi w zakresie pielęgnacji włosów i skóry głowy oraz przekazywał informacje na temat sposobów radzenia sobie z problemem.
Wreszcie, trycholodzy muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami i badaniami w dziedzinie pielęgnacji włosów i skóry głowy, aby zapewnić swoim pacjentom najlepszą możliwą opiekę i leczenie. Znajomość najnowszych technik i metod leczenia oraz dbałość o ciągłe doskonalenie swoich umiejętności jest kluczowa dla sukcesu w tej dziedzinie.
Wspomniałaś o potrzebie „bycia na czasie”. Czy tak właśnie powstał Trichopartner?
Trichopartner powstał bardzo natywnie i zbudowała go potrzeba chwili. W czasach, kiedy Instytut Trychologii zaczynał swoją działalność branża trychologiczna cierpiała na braki jakichkolwiek produktów, które miałyby dobry i przemyślany skład. Dlatego trzeba było zrobić gruntowny research, aby sprowadzić do Polski odpowiednie narzędzia trychologiczne. Wraz z upływem czasu zamawiałam produkty już nie tylko dla siebie, ale także dla moich koleżanek i kolegów z branży. Ze względów logistycznych Instytut operacyjnie nie mógł poradzić sobie z obsługą zamówień wewnętrznych, jak i zewnętrznych, dlatego narodziła się spółka – córka: Trichopartner.
Z perspektywy czasu to chyba cieszyło i cieszy najbardziej: przeświadczenie innych, że produkty, które były sprowadzane są dobre jakościowo i co najważniejsze sprawdzają się
w kuracjach z Klientami. Wtedy też w statut firmy mentalnie wpisaliśmy jej kierunek nadrzędny, aktualny do dziś, a mianowicie: dostarczać na rynek produkty, które pomogą innym biznesom wejść na wyższy poziom trychologii.
Dystrybucja czy praca z Klientem jest bliższa Twojemu sercu?
Oba te tematy są mi bliskie, bo łączy je jedno spoiwo – trychologia. Uwielbiam pracę
z Klientem, proces diagnostyczny, wdrażanie terapii oraz monitorowanie efektów. Z drugiej strony, jako biotechnolog fascynuje mnie tworzenie nowych produktów, których brakuje na rynku trychologicznym. Z tą myślą powstała linia produktów Molecular Trichology, między innymi:
– Alpha – suplement diety z 12 blokerami łysienia androgenowego dla wsparcia zdrowych włosów. Jedyna na rynku kombinacja standaryzowanych składników najwyższej jakości premium clean label. Suplement diety został wzbogacony o ekstrakty najwyższej jakości np. ekstrakt z palmy sabatowej USPlus®, ekstrakt z kiełków grochu zwyczajnego AnaGain™
– Gamma – Suplement diety bogaty w apo – laktoferynę, która jest białkiem z właściwościami antymikrobiologicznymi. Wykazuje działanie preciwbakteryine, preciwwirusowe, przeciwgrzybicze oraz immunostymulujace. Pełni funkcje helatującą, chroniąc organizm przed szkodliwym działaniem nadmiaru wolnego żelaza. Dostarcza także niezbędnych pierwiastków dla prawidłowej kondycji włosów.
W tym roku swoją premierę będą miały kolejne produkty, które wzbogacą rodzinę Molecular Trichlogy, dlatego polecam śledzić nas w social mediach, aby być na bieżąco z nowościami.
Chyba ciężko nadążyć ze wszystkimi wiadomościami w branży?
To zależy jakimi partnerami się otaczamy. W naszej organizacji postawiliśmy sobie obok „dowożenia” najlepszych produktów na rynek wsparcie holistyczne dla naszych Partnerów biznesowych. Jako Trichopartner organizujemy szkolenia o szerokim przekroju tematycznym: od tych ogólnych, skończywszy na bardzo specjalistycznych, zapraszamy naszych Partnerów na bootcampy, a w niedalekiej przyszłości planujemy także uruchomić ciekawy projekt edukacyjny. Jednym słowem chcemy być na tyle blisko, aby służyć wsparciem merytorycznym i kompetencyjnym. Wydaje mi się, że kluczem do sukcesu w byciu dobrym dystrybutorem jest podtrzymywanie tej niepowtarzalnej relacji na linii business to business oraz obopólne wymienianie się spostrzeżeniami i doświadczeniami.
Jeśli już o wymianie doświadczeń mowa, czy Trichopartner kiedyś wprowadził do oferty produkt, który nie był ujęty strategicznie, ale rynek „wypracował” jego pojawienie?
Nieustannie monitorujemy rynek i jego potrzeby, dlatego nasza strategia jest zbieżna
z oczekiwaniami naszych Partnerów. Ostatnia nasza nowość w ofercie, czyli cała linia Neofollics jest swoistą odpowiedzią na aktualne potrzeby salonów i klinik, równocześnie uzupełnia nasze portfolio produktowe o 4 nowe linie:
- linia wspierająca porost brody (serum)
- linia opóźniająca proces siwienia (suplement diety)
- linia stymulująca porost włosów (szampon, lotion, odżywka)
- linia wspierająca zdrową skórę głowy (szampon, maska, serum).
Czy jest jakiś produkt, który szczególnie upodobali sobie Partnerzy?
Jako społeczeństwo żyjemy intensywnie i to widać po osobach, które odwiedzają salony
i kliniki trychologiczne. Restrykcyjna dieta, stres czy przyjmowane leki mogą spowodować, że czas anagenu z przykładowych 5 lat może skrócić się do 3. Wtedy cebulka włosowa będzie słabsza, włosy stają się cieńsze, słabsze, a także szybciej zaczynają wypadać. Odkryciem w swoistym odmłodzeniu włosów jest terapia, która szturmem wkroczyła w progi naszych Partnerów jest regularna suplementacja proteoglikanami.
Kompleks Marilex® zawiera proteoglikany, które mają wpływ na aktywację komórek macierzystych w mieszkach włosowych, aby ostatecznie zapoczątkować fazę anagenu. Suplementacja kompleksem Marilex® zawierającym proteoglikany, polecana jest w terapii każdego typu łysienia, gdyż skutecznie wydłuża fazę anagenu do prawidłowego czasu jej trwania. Dodatkowo bezpośrednio wpływa na rozpoczęcie fazy anagenu w uśpionych mieszkach włosowych. Rynek aktualnie skutecznie weryfikuje siłę proteoglikanów, wskazując mocny trend w wykorzystaniu tego typu produktów.
Anna Mackojć
Trycholog. Biotechnolog. Diagnosta obrazowy. Adjunct w World Trichology Society USA. Założyciel Instytutu Trychologii® w Warszawie. Wykładowca akademicki Diagnostyki Trychologicznej w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od lat pogłębia wiedzę
z dziedziny biotechnologii i trychologii we współpracy z największymi europejskimi
i światowymi autorytetami w tym zakresie. Posiada certyfikat TCE (Trichology Clinical Education) oraz uprawnienia analityka – diagnosty trychologii.