II Kongres: Trychologia – nowe usługi w salonie kosmetycznym i fryzjerskim 2015

308

21  listopada 2015 roku w Sosnowcu podczas targów Hair Fair & Beauty Fair odbyła się  II edycja Kongresu: Trychologia – nowe usługi w salonie kosmetycznym i fryzjerskim. Wzięło w nim udział ponad 80  osób.

Kongres był zorganizowany przez magazyny  „art of BEAUTY” oraz ESTETICA POLSKA. Podczas kongresu została przedstawiona tematyka przyczyn wypadania włosów, choroby skóry głowy, odpowiedniej profilaktyki i pielęgnacji skóry głowy oraz metod leczenia, które mogą być wykonywane w salonie kosmetycznym i fryzjerskim. Zwrócono także uwagę na współpracę pomiędzy kosmetologiem /fryzjerem a lekarzem.

Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna oraz staje się nową opłacalną kategorią usług w salonie. Stwarza możliwości pozyskania klienta na długi czas. Kongres był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.  

Pani Ilona Junga, prezes Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego przedstawiła wyczerpująco temat  schorzeń skóry głowy, anatomia aparatu włosowo-łojowego, przyczyny utraty włosów. Omówiła ocenę skóry głowy mikrokamerą.

Pani Ewa Cognac, trycholog i  wykładowca  zreferowała temat metod  przeciwdziałania wypadaniu włosa w salonie fryzjerskim i współpracę z lekarzem dermatologiem.

Pani Martyna Jagusiak, kosmetolog i szkoleniowiec firmy KAZARO przedstawiła zabiegi odbudowujące i regenerujące włosy z wykorzystaniem kosmetyków i włoskiej wielofunkcyjnej aparatury TricoLogica.

Pani Małgorzata Garlacz (Trychologiczne Centrum zdrowych włosów) przedstawiła tematykę dietetyki w centrum trychologicznym, pod kątem niwelowania przyczyn utraty włosów poprzez niedobory witamin i minerałów oraz nietolerancji pokarmowej. Zwróciła uwagę na współpracę trcyhologa oraz lekarza endokrynologa.

Pani Beata Wielgosik, (Beauty Management) omówiła protokoły zabiegowe i standardy jakości usług jako symbol dobrych praktyk w gabinecie trychologicznym również w kontekście bezpieczeństwa.

Pani Teresa Seeman ( Cosmobelle) w motywującym wykładzie „Trychologia organiczna – nowe możliwości rozwoju Salonu” opowiedziała o wprowadzeniu marki ekologicznej O’right do swojego salonu oraz podkreśliła rolę szkoleń i ciągłego rozwoju w osiąganiu sukcesu.

Pani Barbara Mazur z Akademii Fryzjera omówiła zasady skutecznej komunikacji w salonie z pracownikami i klientami.

Uczestnicy Kongresu Trychologia – nowe usługi w salonie kosmetycznym i fryzjerskim ocenili program merytoryczny na  4,8 pkt, a poziom organizacyjny na 4,8. (na 5 możliwych).

PARTNERZY:

                         

WSPÓŁPRACA:

               

PATRONAT: