21 listopada 2015 roku w Sosnowcu podczas targów Hair Fair & Beauty Fair odbyła się II edycja Kongresu: Trychologia – nowe usługi w salonie kosmetycznym i fryzjerskim. Wzięło w nim udział ponad 80 osób.
Kongres był zorganizowany przez magazyny „art of BEAUTY” oraz ESTETICA POLSKA. Podczas kongresu została przedstawiona tematyka przyczyn wypadania włosów, choroby skóry głowy, odpowiedniej profilaktyki i pielęgnacji skóry głowy oraz metod leczenia, które mogą być wykonywane w salonie kosmetycznym i fryzjerskim. Zwrócono także uwagę na współpracę pomiędzy kosmetologiem /fryzjerem a lekarzem.
Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna oraz staje się nową opłacalną kategorią usług w salonie. Stwarza możliwości pozyskania klienta na długi czas. Kongres był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
Pani Ilona Junga, prezes Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego przedstawiła wyczerpująco temat schorzeń skóry głowy, anatomia aparatu włosowo-łojowego, przyczyny utraty włosów. Omówiła ocenę skóry głowy mikrokamerą.
Pani Ewa Cognac, trycholog i wykładowca zreferowała temat metod przeciwdziałania wypadaniu włosa w salonie fryzjerskim i współpracę z lekarzem dermatologiem.
Pani Martyna Jagusiak, kosmetolog i szkoleniowiec firmy KAZARO przedstawiła zabiegi odbudowujące i regenerujące włosy z wykorzystaniem kosmetyków i włoskiej wielofunkcyjnej aparatury TricoLogica.
Pani Małgorzata Garlacz (Trychologiczne Centrum zdrowych włosów) przedstawiła tematykę dietetyki w centrum trychologicznym, pod kątem niwelowania przyczyn utraty włosów poprzez niedobory witamin i minerałów oraz nietolerancji pokarmowej. Zwróciła uwagę na współpracę trcyhologa oraz lekarza endokrynologa.
Pani Beata Wielgosik, (Beauty Management) omówiła protokoły zabiegowe i standardy jakości usług jako symbol dobrych praktyk w gabinecie trychologicznym również w kontekście bezpieczeństwa.
Pani Teresa Seeman ( Cosmobelle) w motywującym wykładzie „Trychologia organiczna – nowe możliwości rozwoju Salonu” opowiedziała o wprowadzeniu marki ekologicznej O’right do swojego salonu oraz podkreśliła rolę szkoleń i ciągłego rozwoju w osiąganiu sukcesu.
Pani Barbara Mazur z Akademii Fryzjera omówiła zasady skutecznej komunikacji w salonie z pracownikami i klientami.
Uczestnicy Kongresu Trychologia – nowe usługi w salonie kosmetycznym i fryzjerskim ocenili program merytoryczny na 4,8 pkt, a poziom organizacyjny na 4,8. (na 5 możliwych).