III Kongres Biznesu w Branży Beauty, Hair, Spa – Gabinet XXI wieku 2014

261

W dniach 26-27 kwietnia 2014  odbył się III Kongres Bisnesu w Branzy Beauty, Hair, Spa – Gabinet XXI wieku

Tematyką tegorocznego kongresu były aspekty biznesowe w branży hair, beauty i SPA. Nie zabrakło jednak tematów związanych z nowymi technologiami w urządzeniach i produktach, zagadnień marketingowych. Naszym zamierzeniem była prezentacja tematów, które są ważne i ciekawe z punktu widzenia rozwoju salonów i pomagają budować przewagę konkurencyjną.

Podczas kongresu przedstawione zostały  wyniki badań profesjonalnego rynku kosmetycznego i fryzjerskiego, przeprowadzone w kwietniu 2014 przez organizatora konferencji. Badania pokazują duże zapotrzebowanie na profesjonalne szkolenia, we fryzjerstwie z praktycznych technik cięcia, a w sektorze beauty głównie w zakresie urządzeń.

Uczestnicy Kongresu mieli okazję do poznania Pani Ewy Wasiak Kosmetyczki Roku 2014, laureatki konkursu organizowanego przez firmę Bielenda, która razem z Panią Justyną Mrówczyńską przedstawiła  czynniki sukcesu w zawodzie kosmetyczki.  Oprócz wiedzy merytorycznej, procedur zabiegowych bardzo ważna jest osobowość i miękkie umiejętności kosmetyczki.

Nie zabrakło tematów związanych z nowymi technologiami. Pan Artur Smolicki z  Performance Media omówił skuteczne narzędzia promocji salonu i SPA w Internecie – skupił się głównie na Google Adwords.

Natomiast Pan Michał Kołodziej Media4U  opowiedział jak zwiększyć skuteczność zarządzania salonem kosmetycznym i klientami za pomocą aplikacji  Gabi. NET.pl. System umożliwia między innymi zarządzanie kontaktami, planowanie działań promocyjnych, analizę zachowań klientów. Działania te zwiększają efektywność i rentowność salonu.

Pani Monika Ceregro z Dr. Baumann Polska zapoznała uczestników z wynikami najnowszych badań dotyczących walki ze starzeniem się organizmu i możliwościami walki i zapobieganiu temu procesowi. Oprócz aspektów takich jak:skracanie telomerów, osocze bogatopłytkowe, komórki macierzyste podkreślała rolę odpowiednich nawyków żywieniowych oraz roli psychiki w tym procesie.

Pani Magdalena Szeniak z firmy Dermedik, pokazała podczas swojego wykładu szerokie zastosowanie karboxyterapii w nowoczesnej kosmetologii, zarówno w terapiach anti- aging, leczeniu niedoskonałości, jak również w leczeniu otyłości i cellulitu.

Sobotnie wykłady zakończyły się wykładem Pani Prof. Anny Zalewskiej – Janowskiej na temat psychodermatoz – czyli chorób skóry powstających pod wpływem zaburzeń psychicznych oraz podkreśliła rolę zespołu terapeutycznego w leczeniu tego typu schorzeń, w skład którego powinien wchodzić psychiatra.

Podczas niedzielnej części kongresu wystąpił Pan Profesor Marcin Molski z wykładem na temat faktów i mitów związanych z sirtuinami, które pojawiają się w suplementach i kosmetykach i uważane są za eliksir młodości. Pan Profesor zdefiniował  również podejście holistyczne i kolejność działań w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów utrzymujących zdrowie, dobrą kondycje i wygląd: detox, dieta, ruch, kosmetyki, suplementacja, zabiegi kosmetyczne i medycyny estetycznej.

Temat holistyki choć w zupełnie innym ujęciu był motywem przewodnim wystąpienia Pani Renaty Jassowicz z Beauty Essence Spa, która wprowadziła słuchaczy w magiczny świat zabiegów oddziaływujących na duszę i ciało w niebanalnej scenerii. Świat, w którym przenosimy się daleko do ogrodów wyobraźni i odbieramy go wszystkimi zmysłami.

Pan Bartłomiej Danek z wizyta.pl przedstawił sposoby kreowania profesjonalnego wizerunku w internecie. System rezerwacji i umawiania wizyt oferowany przez jego firmę jest skutecznym narzędziem wspierającym ten proces. Oprócz tego pozwala na łatwiejsze zarządzanie czasem i w prosty sposób sposób zwiększa efektywność działania salonu

Podczas kongresu nie zabrakło tematu związanego z mezoterapią, która weszła już na stałe do oferty gabinetów kosmetycznych. Pani Monika Sekita-Pilch pokazała skuteczne leczenie łysienia za pomocą mezoterapii skóry głowy.

Niedzielny kongres zakończył wykład Pana Marka Gnusowskiego na temat Medical & Beauty Tourism.  Temat szczególnie istotny dla obiektów specjalizowanych, przygranicznych, sanatoriów. Jest to rozwijający się trend przyjmowania gości zagranicznych w polskich obiektach. Pan Marek pokazał jakie są czynniki sukcesu, jakie nowe możliwości i jak trzeba się przygotować.

Każdego dnia uczestnicy kongresu wzięli udział w losowaniu nagród.

Kongresowi towarzyszyły ożywione rozmowy w kuluarach, kongres był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych.

Uczestnicy Kongresu mieli tez możliwość zapoznania się z ofertą prezentowaną podczas targów LOOK i Beauty Vision 2014.

Uczestnicy Kongresu ocenili program merytoryczny na  4,51 pkt, a poziom organizacyjny na. 4,63 pkt. (na 5 możliwych)

PARTNERZY:

        

PARTNERZY / STOISKA:

        

PATRONAT MEDIALNY:

    NAJWSPANIALSZE