IV Kongres Kosmetologii Naturalnej już za nami!

582

10 czerwca w Warszawie odbył się IV Kongres Kosmetologii Naturalnej. Kongres był zorganizowany przez magazyny „art of BEAUTY”.

Kosmetyka naturalna zyskuje coraz większą grupę świadomych konsumentów, a kosmetyki naturalne znajdują się w ofercie coraz większej liczby liczących się Firm. Marki naturalne wg naszych badań znajdują się w ofercie gabinetów, jako marki zarówno wiodące jak i dodatkowe. Stwarzają możliwość uzyskania nowej świadomej grupy konsumentów, mniej wrażliwych na cenę, a odpowiedzialnych społecznie.

Kongres był okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Kongresowi towarzyszyła wystawa tematyczna Firm Partnerskich. Wszyscy uczestnicy otrzymali egzemplarz i roczną prenumeratę art of BEAUTY oraz dyplom uczestnictwa.

W tym roku IV Kongres Kosmetologii Naturalnej posiadał wspólna powierzchnię wystawienniczą z V Kongresem Trychologia w Kosmetologii, Fryzjerstwie i Medycynie. W Kongresach wzięło udział 14 wystawców.

Kongres rozpoczął się wykładem Najnowsze trendy w naturalnej kosmetyce gabinetowej – kosmetyka naturalna jako trend, zmiany w świadomości konsumentów, który poprowadziła Pani Dr Joanna Klonowska (Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie). Dr Klonowska zwróciła uwagę słuchaczek na tendencję medykalizacji zabiegów kosmetycznych. Świadczy o tym także tematyka tzw. medycyny estetycznej, dominująca w mediach i na konferencjach skierowanych do kosmetologów. Pozostaje to w kontraście do powrotu autentyczności i naturalności, idei tzw. healthy aging i „pięknego starzenia się”, które przeważają w komunikacji kierowanej do środowiska medycznego. Pokazała też perspektywę czasową tych współistniejących obecnie przeciwstawnych trendów: kosmetyka bazująca na syntetyzowanych w laboratoriach składnikach zaistniała w ostatnich dziesięcioleciach, zaś naturalna istnieje od początków człowieka i nie ma powodów, by przestała funkcjonować.

Pani Ludmiła Pertenko (założycielka LuVital) w wykładzie Ergonomia pracy w branży health & beauty. Inspiracje z medycyny chińskiej i tai chi, oprócz przekazania wiedzy eksperckiej ze swego bogatego doświadczenia, zainspirowała słuchaczy do wykorzystania potencjału swoich serdecznych relacji z klientelą i zaoferowania pożądanych na rynku masaży relaksujących. Nie wymagają one użycia siły, a dzięki wywiedzionej z Tai Chi technice ruchu przysłużą się także zdrowiu kosmetyczki wykonującej zabieg. Uczestnicy Kongresu obejrzeli pokaz autorskiego Masażu Tai Chi Pani Petrenko w tanecznym, niemal hipnotyzującym, wykonaniu Pana Pawła Nowaka.

Renata Piotrowska (R&D Manager w firmie NATURATIV – Partner Strategiczny Kongresu) w swoim wykładzie odpowiedziała na pytania: Dlaczego warto używać kosmetyków naturalnych. Jak rozpoznać kosmetyk prawdziwie naturalny? Przedstawiła obecną sytuację prawną, z wypracowaną i obowiązującą definicją naturalnych składników i surowców oraz metod ich pozyskania, lecz bez unormowania samego pojęcia „kosmetyku naturalnego”, co zrodziło potrzebę certyfikacji i w efekcie sporą liczbę znaków i certyfikatów. Podkreśliła, że w recepturze naturalnych kosmetyków niemal wszystkie składniki mają walory pielęgnacyjne, co nie jest możliwe do uzyskania w produkcji kosmetyków konwencjonalnych.

Praktykę kosmetologii naturalnej przedstawili Państwo Piotr Szkopowicz i Joanna Stajszczak (właściciele Salonu Alchemia Urody) w wykładzie: Kosmetologia naturalna i wegańska. Jak wyróżnić salon? Studium przypadku Salon Alchemia Urody. Podkreślili znaczenie tzw. umiejętności miękkich i życzliwej, niemal terapeutycznej relacji między ekspertką od urody a jej klientką lub klientem. Jednocześnie właściciele Alchemii Urody równie dużą wagę przywiązują do aspektu wiedzy – zdradzili słuchaczom swoje techniki ustawicznego szkolenia pracowników – oraz pasji, czy wręcz namiętności do swojego zawodu. Zaznaczyli, że właściciele muszą kierować się w ciągłym kreowaniu gabinetu czy obiektu własną filozofią i nie powielać cudzych pomysłów.

Wykład: Probiotyki w kosmetologii. Prawidłowa flora jelitowa to piękna skóra
poprowadziła Pani Magdalena Marędziak (kosmetolog i fizjoterapeuta). Tematyka ta cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Kosmetolog wskazała na związek różnych problemów skóry, takich jak trądzik, AZS, trądzik różowaty, egzemy i alergie kontaktowe z nieprawidłową florą bakteryjną zarówno jelit, jak i samej skóry. Zmianę diety należałoby wesprzeć odpowiednią, probiotyczną pielęgnacją.

Pani Anna Grela (kosmetolog z 20-letnim doświadczeniem) podzieliła się swoim doświadczeniem w wykładzie Kosmetyka naturalna w terapiach anti-aging i pielęgnacji skóry problematycznej. Wykład wzbudził żywe emocje słuchaczek i rzucił nowe światło na problemy skóry. Pani Grela powołała się na francuski autorytet medyczny stawiając tezę, że klasyfikacja na tzw. typy skóry wynika z błędnej perspektywy. Skóra zdrowa to ta, która jest gładka, poprawnie nawilżona i rozświetlona, zaś tłusta, sucha, trądzikowa i in. jest po prostu skórą chorą, której właściwy stan można przywrócić odpowiednią pielęgnacją naturalną, wspartą właściwym żywieniem. Właściciela Warsztatu Piękna wskazała na częste błędy pielęgnacji (zbyt agresywna, wyrugowanie lipidów ze skóry), podała przykłady skutecznych rytuałów warstwowej pielęgnacji oraz wynikającą z dogłębnej analizy receptę na sukces gabinetu kosmetycznego: kosmetyka naturalna wsparta zabiegami elektroterapii oraz masaże.

Nowe kategorie kosmetyczne – dermokosmetyki, kosmeceutyki, biokosmetyki, nutrikosmetyki – moda czy potrzeba? Na to pytanie w swoim wykładzie mocno dowartościowującym pracę kosmetyczki odpowiadał Pan Dr n. chem. Sebastian Grzyb (Dziekan Wydziału Inżynierii WSIiZ). Wskazał m.in. na obecność jednakowych substancji czynnych w preparatach kosmetycznych i lekach (przy różnicy stężeń). Wyraził krytyczną ocenę sytuacji, w której kanałem dystrybucji kosmetyków stały się apteki, gdzie oferuje się kosmetyki pod marketingowymi określeniami mającymi wygenerować większą sprzedaż (np. dermokosmetyki, zdrowe kosmetyki i in.). Podkreślił, że zarówno składniki aktywne pochodzenia naturalnego, jak i syntetyzowane w laboratoriach, są związkami chemicznymi oraz muszą być biologicznie czynne, aby oddziaływać na skórę. Dr Grzyb podał też źródło do samodzielnego weryfikowania składów INCI preparatów.

25 maja br. weszło w życie RODO. Budzi ono wiele pytań i emocji. Najważniejsze aspekty – w branży beauty & hair i co zmienia ustawa. Jak dostosować procedury w gabinecie do ustawy o RODO omówiła Pani Beata Wielgosik (właściciel w firmie doradczo-handlowej Beauty Management).

Kongres zakończyło losowanie nagród.

Uczestnicy IV Kongres Kosmetologii Naturalnej ocenili program merytoryczny na 4,7 pkt. (na 5 możliwych).

Poziom organizacyjny na 4,8 pkt na 5 możliwych, a przydatność tematów prezentowanych tematów w pracy na 4,7 pkt.

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNER:

WSPÓŁPRACA:

luvital

STOISKO:

   ilcsi
rvb
naturativ
PATRONAT MEDIALNY:
artofbeauty
NAJWSPANIALSZE