II Kongres: Trendy i kierunki rozwoju w branży hair, beauty i SPA 2013

106

Spa myself, trend eko, obsługa klienta, marketing doznań, media społecznościowe zdominowały konferencję dla właścicieli salonów branży hair, beauty & SPA.

12 marca 2013 roku odbyła się konferencja „Trendy i kierunki rozwoju w branży hair, beauty i SPA”

Wzięło w niej udział ponad 60 właścicieli salonów kosmetycznych, fryzjerskich i SPA oraz 7 uznanych specjalistów branżowych.

Pan Robert Nobel jako główne kierunki rozwoju przedstawił – spa myself – czyli spa, w których klient ma wpływ na dobór składników, zapachów do zabiegu  i sposób w jaki wykonywany jest zabieg.

Kolejny trend to trend eko– który będzie obecny zarówno w salonach kosmetycznych, fryzjerskich i  SPA. Jest to część głębszego trendu, który widoczny jest w innych dziedzinach życia.

Trend, który rysuje się głownie w day spa – to szybkie zabiegi, przynoszące szybką poprawę nastroju u klienta.

Pani Agnieszka Lennan, która przyleciała do nas aż a Australii skupiła się na aspektach marketingowych, sprzedażowych i zarządzania salonem.  Wg niej salony w Polsce mają bardzo dobre usługi, są b. dobrze wyposażone ale pod kątem obsługi klienta i marketingu mają bardzo wiele do zrobienia. Zainspirowała uczestników przykładami reklam i promocji, które działają, pokazała przykłady konstruowania ofert marketingowych, które pozwolą podwoić dochód salonu w ciągu 6 miesięcy, a także wskazała na błędy w obsłudze klienta. To jeden z ważniejszych tematów do nadrobienia – gdyż 65 % rezygnacji z usług – to klienci niezadowoleni. Omówiła proste narzędzia, które zwiększają lojalność klienta i wyróżniają salon spośród innych. Zwróciła uwagę na kluczową rolę recepcji salonu – dzięki niej salon traci lub zyskuje nowego klienta – a jego wartość szacuje na 10.000 zł. Dyskusja panelowa specjalizacja czy kompleksowość – nie przyniosła jednoznacznej odpowiedzi, tak jak nie ma jednoznacznej recepty na sukces, ale wnioski są głównie dwa: wybór zakresu działania powinien być oparty na analizie i …. To co robimy musimy robić z pasją.

Pani Iwona Galacka przybliżyła zagadnienie jakości w każdym obszarze działania obiektu.

Dużą uwagę poświęciliśmy mediom społecznościowym – Pan Krzysztof Urbanowicz przedstawił zarówno najbardziej popularne media społecznościowe, profile ich odbiorców  oraz w jaki sposób można w nich zaistnieć. Pani Inga Kasak pokazała konkretne case study jak obiekt z branży może takie działania prowadzić.

Pani Dagmara Klekowska pokazała jak wnętrze, logotyp wpływa na tożsamość biznesową i co komunikujemy poprzez kreowanie naszego otoczenia.

Pani Agnieszka Lennan w swoim drugim wykładzie omówiła zasady motywowania pracowników, skutecznego coachingu. Temat wywołał wiele pytań i emocji.

Konferencję zakończył wykład, połączony z pokazem Pani Iwony Galackiej – a dotyczył  oddziaływania na zmysły klienta, co silnie wpływa na wytworzenie pozytywnych emocji i chęć powrotu do salonu.  Piękny dźwięk gongów, muzyka i zapach przeniosły nas na chwilę do innej rzeczywistości. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni, oceniając konferencję na  4,3 pkt na 5 możliwych.