Poszukiwanie, motywowanie i wynagradzanie pracowników

15
29.04.2013 

Czy chciałbyś aby Twoi pracownicy wyrabiali duże obroty dla Twego salonu jak i duże pieniądze? Dobra wiadomość dla Ciebie to taka, że możesz to zrobić… 

Agnieszka Lennan 
Salon Marketing Queen 

Każdego tygodnia otrzymuję dziesiątki pytań typu: „Agnieszka powiedz jak znaleźć dobrego pracownika?”, „Już nie mam sił, oni mnie w ogóle nie słuchają”, albo „Co zrobić, dwie kosmetyczki mnie opuściły i zabrały ze sobą moich klientów?”, „Pomóż proszę!!!!” Pamiętaj, że jest zawsze powód dla którego pracownicy odchodzą lub nie wykonują swojej pracy odpowiednio. 

Jeśli jesteś właścicielem salonu to dokładnie wiesz o czym mówię. Zapewne zgodzisz się, że powody dla których mamy konflikty w salonie to: 
· Za krótkie przerwy na lunch, na papierosa 
· Pracownicy nie lubią pracować wieczorami 
· Nie lubią wprowadzania targetów czyli utargów, za duża presja 
· …itd… itd… można wyliczać bez końca Lista bez dna, nieprawdaż? TERAZ MUSISZ ZAPAMIĘTAĆ TO, ŻE JEST POWÓD DLA JAKIEGO PRACOWNICY ODCHODZĄ Z SALONU LUB MAJĄ PROBLEMY. JEŚLI ZNAJDZIESZ TEN PROBLEM ZANIM ONI ODEJDĄ Z SALONU BĘDZIESZ MIAŁ WSPANIAŁĄ MOŻLIWOŚĆ ZAPOBIEC TEMU! 

Więc co mam zrobić? Jak temu zapobiec? Gdzie jest problem? Czy jest tak, że to oni doprowadzają cię do zawrotu głowy i nie potrafisz wymusić tego czego od nich oczekujesz? Czy po prostu czujesz jakbyś tracił kontrolę nad salonem? Czy może czujesz jakbyś nigdy nie miał kontroli nad salonem a to właśnie pracownicy kontrolowali to jak mają być wykonane zadania i to ile każdy ZECHCE wyrobić w danym tygodniu czy miesiącu? 

Powód dla jakiego piszę ten artykuł jest prosty. Na podstawie doświadczenia mojego jak i wielu innych osób, chcę abyś uniknął problemu z jakim 99% salonów się spotyka każdego dnia. Chcę abyś od tej pory wiedział: JAK, NIE TYLKO KONTROLOWAĆ SWOICH PRACOWNIKÓW, ALE DAĆ IM TO CZEGO PRAGNĄ. MIEĆ SZCZĘŚLIWYCH PODWŁADNYCH WYKONUJĄCYCH SWOJĄ PRACĘ JAK SUPER STYLIŚCI CZY SUPER KOSMETYCZKI. 

UTRATA KONTROLI W SALONIE… 
Czy zgodzisz się ze mną, że: 
· Większość właścicieli salonów nie ma odpowiedniej kontroli nad salonem i pracownikami? 
· Nie umie wyegzekwować odpowiedniego wysiłku i lojalności od swoich pracowników? 
· Nie nagradza swoich pracowników… 

Otóż nic nie dzieje się bez przyczyny… Jeśli nie masz kontroli nad salonem – to musi być jakiś powód… DLACZEGO? Jeśli stracisz kontrolę nad salonem STRACISZ BIZNES! Proste… dlaczego? Jeśli nie będziesz kontrolował swego salonu to kto to zrobi? Oczywiście PRACOWNICY! I będą to robić z czystą przyjemnością… Czy jest na to sposób? TAK JEST. 

Pozwól mi, że opowiem Ci moją historię… 

Prowadziłam swój salon przez ok 7 lat bez żadnej kontroli. Dlaczego? Ponieważ byłam nową właścicielką salonu i tak jak Ty ukończyłam szkołę kosmetyczną, gdzie nauczyli mnie jak wykonywać fantastyczne zabiegi ale nie powiedzieli mi, że prowadząc salon będę miała sporo problemów z personelem i zarządzaniem nim. Nie wspomnę już o marketingu. Otóż najłatwiejszą rzeczą jest otwarcie drzwi salonu i zamknięcie ich po skończonej pracy. Najtrudniejszą zaś prowadzenie salonu i zarządzanie personelem, po prostu rozwiązywanie problemów dnia codziennego. 

Wykonywałam przefantastyczne zabiegi (i miałam klientów od świtu do późnego zmroku) natomiast nie wiedziałam jak kontrolować personel i zmusić ich do wykonywania tego co było oczywiste. Przecież mamy rachunki do zapłaty i czynsz nieprawdaż? Także pracując od świtu do zmroku nie wiedziałam co tak naprawdę się dzieje w salonie. Kto przyszedł i kto wyszedł. Jaki klient był zadowolony a jaki niezadowolony z zabiegu. Ilu nowych klientów przyszło a ilu straciliśmy. Nie wspomnę już o przyczynie „DLACZEGO TRACILIŚMY KLIENTÓW?” 
Gdy ja wychodziłam z salonu wcześniej pracownicy zamykali salon wcześniej. PO PROSTU KONTROLOWALI MÓJ BIZNES. 
Nie rezerwowali zabiegów w godzinach wieczornych ponieważ nie chcieli pracować dłużej. 
Ginęły kosmetyki ponieważ wiedzieli, że nie mam kontroli nad salonem i nie wiem ile i jakie kosmetyki mamy w magazynie. 
Traciłam setki dolarów, setki klientów i co najgorsze pozwoliłam im na to. Nawet gdy pewnego dnia dowiedziałam się o tym, tak jak zapewne TY, nie miałam czasu aby z nimi porozmawiać, bo nie wiedziałam jak. 

Teraz zadaj sobie pytanie: 
Czy chcesz pracować w salonie jako niewolnik? 
Czy może chcesz salonu, który będzie odnosił sukcesy i będziesz miał nad nim kontrolę? 

ALBO BĘDĘ NIEWOLNIKIEM I POZWOLĘ KOMUŚ INNEMU ŻĄDZIĆ MOIM SALONEM, ALBO PRACOWNICY BĘDĄ MOIMI PODWŁADNYMI KTÓRZY BĘDĄ STOSOWAĆ SIĘ DO MOICH ZASAD. 

Jeśli wybrałeś salon z sukcesem to musisz zacząć myśleć jak człowiek SUKCESU. 
Pomyśl teraz o tym: 
· Pracujesz w salonie tylko 2 dni 
· Wychodzisz pierwszy z salonu 
· Przychodzisz ostatni do salonu 
· Masz więcej czasu dla siebie i rodziny 
· 4 razy do roku wakacje · Masz czas na swój ulubiony sport 
· Podsumowując masz czas i pieniądze na to co uwielbiasz robić 
Czy brzmi to zachęcająco? Teraz, jak zamierzasz to osiągnąć? Najważniejszą rzeczą, którą powinieneś wykonywać w salonie jest kontrolowanie i motywowanie pracowników a nie ścinanie włosów czy wykonywanie zabiegów. Zapewne zgodzisz się, że to przyniesie Ci więcej pieniędzy niż wykonywanie zabiegów. Dlatego…. MUSISZ WIEDZIEĆ CZEGO CHCESZ I KIEDY CHCESZ TO OSIĄGNĄĆ. Jeśli odpowiesz sobie na to pytanie będziesz w połowie drogi do sukcesu. Jeśli będziesz wiedział czego chcesz od swego salonu i personelu będziesz znał swoje marzenia i cele, będziesz wiedział dokładnie gdzie idziesz. 

Więc jeśli jesteś zainteresowany tym jak to zrobić, jak zacząć motywować i sprawnie zarządzać personelem dołącz do mnie na marcowej konferencji ESTETICA podczas której podzielę się z Tobą moją praktyczną wiedzą i powiem dokładnie jak sama wybrnęłam z tego problem i jak Ty możesz to łatwo zrobić. 

""



Agnieszka Lennan 
Salon Marketing Queen 
Obecnie: Doradca Marketingowy, Wykładowca, która kocha pomagać Salonom takim jak Twój…… 17 lat temu: Właścicielka Day Spa w Australii
DSD de Luxe N-Symbiosis