MARKA ROKU
Guinot Institut Paris
B&M Professional
za ponad 25 lat obecności na rynku polskim, stworzenie alternatywy dla zabiegów
medycyny estetycznej, innowacyjność, stworzenie sieci salonów partnerskich
Wyjątkowe przeżycie w Twoim salonie
Wiodąca francuska marka profesjonalna założona w 1963 roku, ciesząca się doskonałą rozpoznawalnością dzięki luksusowej pielęgnacji anti-aging opartej na natychmiast widocznych rezultatach potwierdzonych badaniami naukowymi i testami klinicznymi.
Niedawno obchodziliście 25. rocznicę na polskim rynku, na rynku światowym to prawie 60 lat. Czy sukces można przypisać tylko doskonałej jakości produktów, czy może kryje się za nim coś więcej?
Barbara Suwalska, współwłaścicielka BM Professional, wyłącznego przedstawiciela GUINOT Paris w Polsce: Bez wątpienia, sukces Guinot można przypisać, przede wszystkim, doskonałej skuteczności produktów oraz zabiegów. Na tym najbardziej zależy klientom. Nasz standard skuteczności opiera się na wiarygodnych i natychmiast widocznych rezultatach, potwierdzonych badaniami naukowymi oraz testami klinicznymi. Po każdym zabiegu kosmetolog Guinot bez wahania podaje klientce lusterko, aby mogła ocenić efektywność pielęgnacji. W ostatnim czasie, dzielenie się efektami przed i po zabiegach Guinot w mediach społecznościowych jest dla nas silną rekomendacją konsumencką i dowodem na jakość oraz skuteczność marki.
Jakie strategie marketingowe i brandingowe zadecydowały o ich rozpoznawalności na rynku? Czy innowacyjne podejście do produkcji kosmetyków odegrało kluczową rolę w zdobyciu sympatii klientów?
Bycie liderem w profesjonalnej branży beauty Guinot zawdzięcza doskonałej integracji osiągnięć naukowych, podejścia medycznego i farmaceutycznego oraz profesjonalnego podejścia kosmetycznego. To wszystko przy współudziale wiedzy i doświadczenia kosmetyczek oraz kosmetologów, zwanych przez Guinot „lekarzami urody”.
Od początku istnienia, Guinot rozwijało wizję marki pielęgnacyjnej, która jest realną alternatywą dla medycyny estetycznej. Byliśmy pierwszą marką kosmetyczną, która wprowadziła do zabiegów kosmetycznych urządzenie wykorzystujące metodę elektroterapii. Również, dzisiaj nasze zaawansowane technologicznie zabiegi Hydradermie Cellular Energie są najbardziej rozpoznawalną i pożądaną bezinwazyjną terapią anti-age na świecie dzięki spektakularnym efektom pielęgnacyjnym.
Także w Polsce, 99,5% partnerskich salonów Guinot wykonuje spersonalizowane zabiegi Hydradermie Cellular Energie, które wyróżniają je na tle bardzo wymagającego rynku beauty. To tylko niektóre z przykładów naszych innowacyjnych działań, które przyciągają i utrzymują sympatię klientów.
Jak wygląda oferta produktowa i zabiegowa marki?
Aktualna oferta detaliczna Guinot obejmuje 140 kosmetyków do twarzy i ciała, w tym linię słoneczną oraz 20 procedur zabiegowych na twarz i 8 na ciało. Tak szeroka oferta pozwala nam zaspokoić indywidualne potrzeby wszystkich klientów w zakresie celów pielęgnacyjnych, budżetu oraz czasu trwania zabiegów. Dodatkowo, możliwość wyboru ekskluzywnych metod spośród zabiegów aparaturowych i manualnych jest atutem marki, który bardzo doceniają nasi klienci.
Jaki model współpracy marka oferuje swoim Partnerom? Czym się wyróżnia na rynku?
Poza luksusową pielęgnacją, naszym partnerom oferujemy kompletny model współpracy w zakresie obsługi klienta, wyposażenia, marketingu, edukacji kosmetologicznej oraz opieki biznesowej. Na przykład, jedna z naszych autorskich metod Skin Care Connection, gwarantuje najwyższe standardy obsługi klienta. Podobnie jak praktyka lekarska, obejmuje kompleksową konsultację i diagnozę skóry, spersonalizowaną rekomendację i wykonanie zabiegu, wystawienie recepty oraz fachową poradę pielęgnacyjną. Dzięki temu nasi partnerzy mogą efektywnie osiągać cele pielęgnacyjne i biznesowe.
W codziennej praktyce realizujemy koncept Salonów Autoryzowanych i stosujemy relacyjny model współpracy. Wszystkie salony podejmujące współpracę z marką otrzymują status Salonu Autoryzowanego Guinot i zostają włączone do sieci Selektywnej Dystrybucji, aby utrzymać standardy marki. W relacyjnym modelu Guinot, dążymy do budowy długoterminowych relacji opartych na lojalnej współpracy, która zakłada również elastyczność i gotowość do pomocy w sytuacji zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb naszych partnerów. Doświadczenia ostatnich lat, związane z okresem pandemii COVID-19 oraz kryzysem ekonomicznym, utwierdziły nas w przekonaniu, że nasza strategia jest solidnym wsparciem dla partnerów Guinot.
Nie sposób pominąć roli społecznej, jaką firma odgrywa w dzisiejszym świecie. Jakie wartości promuje marka i jak wpływają one na postrzeganie jej produktów przez konsumentów? Czy dbałość o ekologię i odpowiedzialny handel mają istotny wpływ na popularność firmy wśród coraz bardziej świadomych ekologicznie konsumentów?
Dla Guinot ekologia i odpowiedzialna produkcja to nie tylko trendy, ale fundamentalne wartości, które wpływają na sposób, w jaki postrzegają nas nasi klienci i które stanowią integralną część naszej strategii biznesowej. Na co dzień, są to liczne wysiłki we wdrażaniu rozwiązań na każdym etapie cyklu produkcyjnego, które mają pomóc tworzyć produkty nie tylko bezpieczne i skuteczne, ale także odpowiedzialne i zrównoważone.
Jak wygląda długoterminowa strategia rozwoju marki. Jakie plany ma firma na przyszłość?
Nasza długoterminowa strategia związana jest z pielęgnacją anti-age i opiera się na ciągłym dążeniu do doskonałości, innowacyjności oraz utrzymaniu zaufania naszych klientów. Planujemy rozwijać naszą ofertę produktową i wykonywać bezpieczne, bezinwazyjne terapie na coraz wyższym poziomie innowacyjności, zgodnie z naturą organizmu i fizjologią skóry, bez ryzyka powikłań.
A naszą najbliższą przyszłością jest wprowadzony w bieżącym roku Visible Age Reverse by JDM, unikalny zabieg odmładzający skórę w 30 minut.
Jakie trendy branżowe marka przewiduje i jak zamierza się do nich dostosować?
Mimo że marka Guinot kieruje się swoją własną wizją pielęgnacji, zdarza się, że odnajdujemy elementy obowiązujących trendów. Przykładem jest spersonalizowana pielęgnacja, gdzie kluczowym elementem efektywności jest rozpoznanie rzeczywistych potrzeb skóry. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie zabiegów i produktów do indywidualnych wymagań klientów, co przekłada się na poprawę rezultatów pielęgnacyjnych.
Inny interesujący trend dotyczy neurokosmetyki i rozwijania reologii produktów, co pozwala na tworzenie formuł o wyjątkowej sensoryce. Zarówno zapachy, jak i konsystencje, a nawet opakowania mogą znacząco wpłynąć na nasze samopoczucie, wzmacniając działanie kosmetyków. Guinot zawsze kładło nacisk nie tylko na skuteczność pielęgnacyjną, ale także na przyjemność z użytkowania produktów, spełniając istotne oczekiwania konsumentów i przyczyniając się do budowania lojalności wobec marki.
Guinot w Polsce
Wybór marki Guinot to obietnica stabilnego partnerstwa z silną marką francuską (1963) oraz polskim dystrybutorem (1999). Aktualnie, Guinot jest dostępne w ponad 130 salonach oraz klinikach medycyny estetycznej. Naszym partnerom przekazujemy wszystkie „klucze do sukcesu Guinot” i wspieramy ich na każdym etapie współpracy.