II Kongres Kosmetyki Naturalnej 2013

330

23 czerwca 2013 r. odbył się II Kongres Kosmetyki Naturalnej.

Dane o rynku brzmią bardzo optymistycznie – według Pani Magdaleny Komasińskiej z Mezoderm – rynek ten rośnie około 30% rocznie, jego wartość to  9,4 mld dolarów, dotyczy to oczywiście rynku światowego. Trend eko w kosmetyce wpisuje się w szerszy trend – jest on obecny w wielu dziedzinach naszego życia: odżywaniu, energii, budownictwie. Eko – to nie tylko produkty – to filozofia i styl życia. To powrót do natury i życie w zgodzie z nią i harmonia  z samym sobą. Powrót do natury – zdaje się być przeciwwagą do świata pędzącego w wyścigu technologii. Pani Magda uporządkowała też nazewnictwo i definicje kosmetyków eko, naturalnych i organicznych.

Pani Katarzyna Anderka z firmy Ilcsi przedstawiła filozofię i historię marki Ilcsi – która ma już ponad 55 lat. Firma opiera swoją ofertę na czystych ekologicznie składnikach roślinnych, konserwuje je olejami, sola i cukrem. W myśl zasady nie nakładaj na skórę tego, czego nie możesz zjeść – produkty Ilcsi są zdrowe, „smaczne” i zawierają skuteczne składniki  aktywne, pochodzenia roślinnego.

W myśl holistycznej koncepcji pielęgnacji urody, przedstawionej przez Panią Karolinę Malicką z Dibi/ OLOS – pielęgnacją urody – to oddziaływanie na duszę i ciało klienta. Służyć temu mają: właściwe rozpoznanie potrzeb klienta, kompleksowe zabiegi, kojące zmysły zapachy, atmosfera w trakcie zabiegu, przyjemna konsystencja kosmetyków oraz dobre efekty zabiegów.

Pani Edyta Skuza z Organics Beauty Concept przedstawiła naturalne kosmetyki do włosów – O’right – korzystne dla zdrowia, przyjazne środowisku – ze względu na proces produkcji i bio-degradowalne opakowania. Ciekawostką jest – drzewo w butelce. Po wykorzystaniu szamponu – można butelkę posadzić (zawiera ona nasionko akacji) i wyrośnie z niego drzewko akacji. Linie produktowe odpowiadają na wszystkie potrzeby włosów. Firma oferuje pełna gamę rytuałów do zastosowania w salonie fryzjerskim.

Pani Monika Ceregro z DR Baumann Polska przedstawiła koncepcję kosmetyków bionomicznych, zgodnych ze składnikami występującymi w skórze. Podczas jej wykładu uczestnicy mogli zapoznać się z najbardziej szkodliwymi substancjami, stosowanymi w przemyśle kosmetycznym. Pani Monika zachęcała, aby edukować klientów – gdyż jest to najlepszy sposób zyskania lojalności klienta.

Uczestnicy mieli okazję do obejrzenia pokazu – Ajurwerdyjskiej  Techniki Drenażu Limfatycznego. Technika ta eliminuje z organizmu toksyny, przywraca równowagę – psycho-emocjonalną, usprawnia przepływ energii w organizmie.

Oddziaływuje zarówno na stan zdrowia, jak i samopoczucie pacjenta. Drenaż przeprowadził Antonio Rannalli, fizjoterapeuta z Mekong. Zwrócił również uwagę na masaż niemowląt i dzieci  – dziedzina praktykowana w innych częściach świata, w Polsce zaniedbana całkowicie.

Podczas kongresu nie zabrakło też biznesowego wykładu. Pan Sebastian Maśka z Versum.com – lidera oprogramowania dla salonów – przedstawił korzyści płynące z wykorzystania programów lojalnościowych. Wyjaśnił jak budować program lojalnościowy z korzyścią dla salonu. To inwestycja, która się opłaca – zatrzymanie i obsługa klienta jest 5 razy tańsze niż pozyskanie nowego.

Pani Oksana Tabakar z Fundacji Art of Living opowiedziała o jakości życia i uwalnianiu się od negatywnych emocji i stresu. Wg badań – stan naszego zdrowia i samopoczucia zależy od naszych myśli i emocji, które oddziaływują na hormony i system immunologiczny.  Więcej: www.aolresearch.org

Uczestnicy wzięli też udział we wspólnej  medytacji  i nauczyli się techniki oddechowej – zapewniającej szybką relaksację.

Uczestnicy II Kongresu Kosmetyki Naturalnej ocenili program merytoryczny na  4,64 pkt (na 5 możliwych), a poziom organizacyjny na 4,8.

PARTNER STRATEGICZNY:

     

PARTNERZY:

        

STOISKA: