Jak zwiększyć przychody i zyski salonu?
26 marca 2012 w Warszawa odbyło się seminarium praktyczne „Jak zwiększyć przychody i zyski salonu fryzjerskiego i kosmetycznego” organizowane przez Estetica Polska Sp. z o.o.
Podczas seminarium zaprezentowano finansowe, marketingowe i organizacyjne zagadnienia omawiające jak w świadomy sposób kształtować rzeczywistość biznesową. Pozwala to na dobór odpowiednich metod mających na celu pozyskanie większej liczby klientów i podniesienie przychodów i zysków salonu. Wśród wybranych metod omówiono między innymi, te które zyskują coraz większą popularność na rynku np.: zakupy grupowe i portale społecznościowe. Zaprezentowano także wykład na temat możliwości pozyskania dotacji z Unii Europejskiej i z Urzędu Pracy na rozwój salonu, wraz z tematem opracowania profesjonalnego biznes planu.
Seminarium zaadresowano do właścicieli i menadżerów salonów fryzjerskich i kosmetycznych, zarówno prowadzących już działalność, planujących modernizację biznesu, jak i początkujących menedżerów.
PROGRAM
9.00 – 9.30
rejestracja uczestników, powitalna kawa
9.30 – 10.10
Zakupy grupowe – wady zalety – portale zakupów grupowych – krótka charakterystyka, kiedy to się opłaca, analiza umowy, wycena usług, czas trwania – dr Oliwia Tarasiewicz, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, WSZ „Edukacja” we Wrocławiu, Akademii Dziennikarstwa Internetowego
10.10 – 10.50
Jak zwiększyć odsprzedaż kosmetyków w salonie – ekspozycja, argumentacja, rozpoznanie potrzeb klienta – Pro-Active
10.50 – 11.00 przerwa na kawę
11.00 – 11.40 Finansowe aspekty prowadzenia działalności: VAT, wybór formy opodatkowania podatkiem dochodowym, kredyt czy leasing – Krzysztof Komorniczak, Prezes ECDDP
11.40 – 12.20
Biznes plan – opracowanie skutecznego biznes planu dla salonu – Ewa Cesarz, Prezes Zarządu Estetica Polska Sp. z o.o.
12.20 – 13.00
Lunch
13.00 – 13.40
Pozyskanie funduszy na prowadzanie działalności – fundusze unijne, urząd pracy
– Ewa Krzykowska, właściciel Agencji Europomoc
13.40 – 14.20
Analizy marketingowe: oferty salonu – zakres oferty, cennik, usługi dodatkowe; analiza zyskowności działań marketingowych – promocje, analiza zyskowności poszczególnych usług, analiza zyskowności klienta
14.20 – 14.40
przerwa na kawę
14.40 – 15.20
Skuteczne metody pozyskania klientów – Internet, portale społecznościowe
– dr Oliwia Tarasiewicz, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, WSZ „Edukacja” we Wrocławiu, Akademii Dziennikarstwa Internetowego
15.20 – 16.00
Współpraca z firmą – dostawcą kosmetyków – kryteria wyboru, wsparcie, umowa, programy partnerskie
16.00 – 16.40
Optymalizacja sprzętu kosmetycznego w salonie – dobór, pakiety usług, ceny usług, zwrot z inwestycji