Jak stworzyć skuteczną strategię marketingową?

15
fot. Pexels

Ledwo zaczynają się święta Bożego Narodzenia, a już trzeba myśleć o walentynkach i dniu kobiet. Następnie szybki skok w sezon wiosenny; zaraz po nim palące lato, które nie daje szans na odpoczynek, a po nim znowu trzeba wrócić do myślenia o świętach…

Posiadanie strategii jest najlepszym sposobem na maksymalizację sprzedaży i potencjalnego wzrostu działalności po intensywnym sezonie. Jak optymalizować wydatki i odpowiednio zaplanować swoje działania? Przeczytaj nasze wskazówki!

Sety prezentowe
W okresie świątecznym panuje gorączka zakupów. Wiele osób decyduje się na sprezentowanie swoim bliskim kart podarunkowych czy zestawów upominkowych dobranych do skóry.
Po tym czasie, doskonałym pomysłem jest kontynuowanie programu pielęgnacyjnego, który możesz zaoferować swoim klientom odpowiednio dobierając kosmetyki do kondycji ich skóry.
Jeżeli przygotujesz dla swoich klientów odpowiednie zestawy, które obejmują pielęgnację zważając na ich możliwości finansowe oraz predyspozycje skóry, to zapewnisz sobie stałą płynność przez wzgląd, że kosmetyki będą się zużywać, a klient będzie miał pewność, że ma je dostosowane indywidualnie do swoich potrzeb.
Aby przyzwyczaić swojego klienta do pielęgnacji skóry swoimi kompozycjami, warto posiadać kilka zestawów kosmetyków, które będzie mógł zobaczyć w poczekalni lub na recepcji. W zależności od zbliżającego się święta możesz je odpowiednio dekorować.

Aktualizacja oferty

Pamiętaj, aby stworzyć ofertę z zabiegami bankietowymi oraz z maskami, z których klienci będą mogli korzystać bez większego zaangażowania. Wszystkie rodzaje skóry będą czerpały korzyści z zabiegu, który wykorzystuje nawilżające maski w płachcie, a w przypadku intensywnego leczenia skóry twarzy wykorzystaj odpowiednie peelingi czy urządzenia high tech, które posiadasz już w swojej ofercie i przynoszą spektakularne efekty. Klienci lubią zabiegi, które dają szybkie rezultaty.

Promocja

Stwórz program promocyjny, który w pełni nagłośnisz na swojej stronie internetowej oraz na wszystkich platformach społecznościowych. Wprowadzaj klientów do swojego salonu, tworząc mini-wydarzenia, w których klienci mogą mieć wykonane ekspresowe zabiegi oraz zrobić zakupy dla siebie i dla bliskich.
Kierując promocję do obecnych i nowych klientów, pamiętaj, że usługa zaczyna się, zanim klient otworzy drzwi do salonu. Obecnie możesz się wypromować wykorzystując wirtualną przestrzeń.
Upewnij się, że Twoje wiadomości przekazują Twoje zaangażowanie w zapewnienie najwyższego poziomu dbałości o szczegóły oraz zaspokajanie potrzeb Twoich przyszłych klientów. Za zgodą swoich klientów możesz wysyłać również sms-y promocyjne lub informacje o nowościach w gabinecie.
Obecność w mediach społecznościowych jest kluczowym elementem skutecznej strategii promocji. Oto kilka kroków jak skutecznie wykorzystać social media:
– Publikuj regularnie i kreatywnie
Wprowadź regularne publikacje na swojej stronie internetowej oraz mediach społecznościowych, prezentujące porady dotyczące pielęgnacji skóry, nowości w świecie kosmetologii czy informacje na temat składników używanych w Twoich produktach. To nie tylko pozwoli utrzymać klientów zainteresowanych Twoją ofertą, ale także pomoże w budowaniu Twojej marki jako eksperta w branży.
Organizuj konkursy
Zachęcaj do udziału w konkursach, gdzie nagrodą mogą być zabiegi, które dopiero wprowadzasz, produkty czy rabaty na usługi. To doskonały sposób na zwiększenie zaangażowania i zdobycie nowych obserwujących.
– Monitoruj wyniki
Jedną z zalet wdrażania kampanii za pomocą mediów społecznościowych jest to, że zapewniają one natychmiastowe codzienne wskaźniki monitorowania wyników. Najpierw zaplanuj koszta, a następnie porównaj je z zwrotem z inwestycji (ROI). Konieczne jest zachowanie szczegółów transakcji każdego klienta, takich jak regularność usług i produkty, które kupuje, opinie i interakcja w mediach społecznościowych, a także wpływ kampanii marketingowej na nawyki zakupowe. Pomoże Ci to zmodyfikować i zaktualizować przyszłe programy i odpowiednio przygotować salon do zapewnienia sobie stałej płynności finansowej.

(……………………………………………….)
Artykuł ukazał się w wydaniu 1/2024 art of BEAUTY
Jeśli chcesz przeczytać więcej zamów egzemplarz lub prenumeratę art of BEAUTY >>>

Beata Anaya Diazmgr Beata Anaya Diaz
Kosmetolog z ponad 10 letnim stażem. Przez 8 lat prowadziła z powodzeniem stacjonarnie Klinikę Urody we Wrocławiu. Obecnie pracuje jako kosmetolog estetyczny – w formie stacjonarnej oraz pomaga swoim klientom konsultując, pisząc e-booki, newslettery, plannery i artykuły. Prowadzi cykl spotkań/wywiadów z ważnymi osobistościami z zakresu medycyny, tworzy szkolenia i webinary z zakresu kosmetologii i medycyny.