Marki kosmetyczne gwiazd

120
fot. Pexels
fot. Pexels

Coraz więcej gwiazd celebrytów wprowadza na rynek swoje marki kosmetyczne, które niejednokrotnie podbijają rynek. Czy preparaty te są rzeczywiście warte swojej ceny czy jedynie przyciąga do nich słynne nazwisko promujące dane kosmetyki?

Wśród zagranicznych gwiazd pierwsza na rynek wprowadziła swoje kosmetyki Rihanna (w 2017 roku markę Fenty Beauty), oferując bardzo szeroką gamę kosmetyków kolorowych. Największy prym wiódł podkład Pro Filtr Soft Matte, który jest dostępny w 50 odcieniach – dlatego każdy może idealnie dobrać odcień do swojej karnacji. Również pomadka Stunna Lip Paint przyjęła się bardzo dobrze i zasłynęła z aplikatora w kształcie kopytka. Pomadka pozwala na precyzyjną aplikację oraz co najważniejsze utrzymuje się długo na ustach.

W 2022 Gwen Stefani zadebiutowała ze swoją marką GXVE a jej najbardziej rozpoznawalnym produktem jest szminka do ust w charakterystycznym dla Gwen wiśniowo-czerwonym kolorze. W kosmetycznym arsenale produktów Gwen można również znaleźć kredki do brwi i do oczu, cienie do powiek w odcieniach nude oraz bazę pod makijaż.

Kylie Jenner to kolejna gwiazda proponująca produkty kosmetyczne pod logo Kylie Cosmetics. Firma odniosła ogromny sukces wprowadzając na rynek lip kity, czyli zestawy składające się z płynnej pomadki i pasującej do niej konturówki do ust. W kosmetycznym arsenale gwiazdy można także znaleźć bronzery, róże, cienie do powiek, kredki do oczu i bardzo dużo innych limitowanych kosmetyków. W 2021 roku firma postanowiła wycofać z rynku wszystkie dotychczasowe produkty i przeprowadzić rebranding marki. Rebranding się udał, kosmetyki zdobywają pozytywne opinie a nowe formuły kosmetyków są nie tylko dostępne w USA ale również na naszym rodzimym rynku w galeriowych drogeriach.

Ariana Grande pod marką R.E.M Beauty wypuściła na rynek produkty do oczu takie jak paletki z cieniami, eyelinery, kredki do oczu oraz płynne cienie do powiek. W arsenale kosmetyków można również znaleźć rozświetlacze w wielu kolorach i produkty do ust.

Kolejną celebrytką, która szturmem weszła na rynek kosmetyczny jest Selena Gomez ze swoją firmą Rare Beauty. W ofercie firmy jest wiele preparatów do makijażu – szeroka gama kolorystyczna róży do policzków płynnych i kremowych, podkłady z delikatnym kryciem, korektory pod oczy, bronzery w sticku, pudry sypkie, płynne pomadki oraz eyelinery.

KWW to marka kosmetyczna założona przez Kim Kardashian-West. Firma proponuje pomadki w odcieniach nude oraz dobrej jakości paletki z cieniami do powiek. Kosmetyki zbierają bardzo dobre opinie, szczególnie palety cieni do powiek – za ich wysoki poziom pigmentacji i wyselekcjonowane kolory. Kim jako pierwsza rozpowszechniła też trend kremowego konturowania stickami. Obecnie marka zawiesiła działalność i informuje jedynie o trwających pracach nad nowymi formułami a kosmetyki natenczas nie są nigdzie dostępne.

Lady Gaga w 2019 roku założyła firmę Haus Labs. Póki co firma nie ma zbyt wielu produktów w swojej ofercie, w której znajdują się cienie do powiek w płynie, eyelinery, kredki do oczu i paletki z cieniami. Po premierze filmu House of Gucci firma wypuściła na rynek specjalną kolekcję zainspirowaną filmem. Marka zbiera pozytywne opinie. Niestety produkty są dostępne jedynie na amerykańskiej stronie.

Oprócz kolorówki na wprowadzenie produktów pielęgnacyjnych zdecydował się Brad Pitt. Firma sygnowana jego nazwiskiem to Le Domaine. Brad tworząc swoje kosmetyki miał zamiar połączyć dwie przyjemności, które lubi- wino i pielęgnację skóry. Kosmetyki Le Domaine oparte są na świetnych właściwościach winogron a produkcja ma ideologię zero waste bowiem do produkcji są wykorzystane pozostałości substratów wykorzystanych do produkcji wina – miąższ, pestki i skórka winogron. Preparaty są przeznaczone dla obu płci a ceny produktów wahają się od 70 do nawet 350 euro.

Serena Williams, znana tenisistka również wprowadziła na rynek preparaty pod nazwą Aneres. W ofercie znajduje się zarówno kolorówka jak i produkty do pielęgnacji skóry, szampony, płukanki czy lakiery. Preparaty znajdują wielu zwolenników.

Na naszym rodzimym rynku również nie brakuje celebrytów, którzy z sukcesem spróbowali swoich sił w branży kosmetycznej. Wśród nich jest Krystyna Janda, która wprowadziła produkty pielęgnacyjne dla skór dojrzałych pod logo Janda. Produkty te otrzymują pozytywne recenzje, mają przyzwoitą cenę i są łatwo dostępne w sieci drogerii.

Również Kinga Rusin odniosła duży sukces, wprowadzając na rynek swoje kosmetyki Pat&Rub. Firma oferuje kosmetyki zarówno detaliczne dla indywidualnych klientów jak również preparaty SPA do gabinetów kosmetycznych. Opinie o kosmetykach są bardzo pozytywne. Ich składy bazują na naturalnych komponentach co podoba się nawet najbardziej wymagającym klientom.

Radosław Majdan wprowadził na rynek męską linię perfum RM Vabun inspirowaną kulturą indiańską. Nazwa Vabun oznacza złotego jastrzębia, który jest indiańskim odpowiednikiem jego znaku zodiaku.

Julia Wieniawa wprowadziła na rynek swoje kosmetyki pod nazwą Jusee. W asortymencie znajduje się spora gama produktów do makijażu. Firma cały czas świetnie się rozwija i ma grono wielu zwolenników.

Nie wszyscy również wiedzą, że słynna marka MAX FACTOR to firma założona przez Polaka Maksymiliana Faktorowicza. Max był ikoną w branży kosmetycznej, produkował i wynalazł wiele kosmetyków wysokiej klasy do makijażu filmowego, którego był pionierem. Po jego śmierci firmę przejął syn, ale w 1991 roku firmę przejął amerykański koncern Procter&Gamble.

Kosmetyków wprowadzonych na rynek przez celebrytów będzie na pewno przybywać. Już teraz jest mnóstwo propozycji do przetestowania od naszych gwiazd. Można sugerować się recenzjami aczkolwiek chyba najlepiej jest samemu przetestować i wyrobić sobie własną opinię na temat danych produktów.

Anna Kacperska-Dolata
Z wykształcenia kosmetyczka, chemik kosmetyczny i promotor zdrowia. Jedna z 10 finalistek konkursu Kosmetyczka Roku Bielenda. Prowadzi Gabinet Kosmetyki Estetycznej Piękno i Zdrowie w Płotach oraz jest wykładowcą i instruktorem zawodu.