10 najważniejszych trendów beauty po kryzysie COVID-19

252

Jak obecny kryzys wpłynie na przyszłość branży beauty? To pytanie, nad którym wszyscy zastanawialiśmy się, odkąd zaczęła się ujawniać prawdziwa skala tej pandemii.

Od pierwszego dnia Estetica boryka się z tym problemem – zawsze po twojej stronie – udzielając informacji, aktualizacji, wskazówek i kreatywnych pomysłów obejmujących wszystkie aspekty naszej branży.

Dlatego cieszymy się i mamy zaszczyt móc opublikować artykuł Sylvie Moreau, prezes Coty Professional Beauty. Unikalna pozycja Sylvie umożliwia jej przeanalizowanie wpływu pandemii na nasze życie, a w szczególności nagłe i nieprzewidywalne zmiany, które wszyscy musieliśmy znosić, zarówno jako profesjonaliści z branży, jak i konsumenci. „Nawet jeśli wybuch COVID-19 zostanie w końcu powstrzymany, pewne nawyki będą się utrzymywać i będzie coraz bardziej jasne, że pandemia prawdopodobnie wywrze głęboki i trwały wpływ na społeczeństwo, gospodarkę, a także na globalny przemysł kosmetyczny”, wyjaśnia Sylvie. „W dzisiejszych czasach zastanawiam się nad nową rzeczywistością, którą ten kryzys kształtuje na naszych oczach, i czułam, że warto podzielić się z wami niektórymi wnioskami z ostatnich tygodni.”

Sylvie zidentyfikowała 10 trendów, które najprawdopodobniej zmienią branżę kosmetyczną:

1. WZROST BEZPIECZEŃSTWA BRANŻY

Pierwszym trendem jest gwałtowny wzrost popytu na produkty kosmetyczne uważane za zapobiegawcze i bezpieczne. Środki do dezynfekcji rąk i antybakteryjne środki czyszczące zostały wyprzedane na każdej platformie eCommerce w ciągu kilku dni. Obecna sytuacja przypomina konsumentom o zasadniczej roli higieny osobistej jako „pierwszego gestu piękności”.

Oprócz rosnącego znaczenia tradycyjnego rynku produktów do higieny osobistej możemy spodziewać się potrzeby ponownego przemyślenia form opakowań i produktów w celu zwiększenia atrakcyjności pomp, sprayów lub formatów jednorazowego użytku, a także ciągłego pragnienia przejrzystości składników i pozyskiwania, a także zapewnienia nienagannej jakości standardów produkcji, biorąc pod uwagę zwiększony niepokój w zakresie bezpieczeństwa.

Zapotrzebowanie na bezpieczne, wydajne produkty będzie nadal rosło, a konsumenci będą jeszcze bardziej świadomi ryzyka zdrowotnego, zwracając uwagę na bezpieczeństwo stosowanych składników i formuł.

Trend, który pojawił się jeszcze przed sytuacją awaryjną COVID-19 – dzięki coraz bardziej świadomemu ruchowi konsumentów – i który doprowadził nas do rozwoju technologii ME + w naszej linii kolorów Wella Professionals Koleston Perfect, cząsteczka koloru, która może zmniejszyć ryzyko 60-krotnego uczulenia na farbę do włosów w porównaniu z najpopularniejszą technologią kolorystyczną.

2. WZMACNIANIE ODPORNOŚCI JAKO ELEMENT RYTUNY PIELĘGNACYJNEJ

Konsumenci stosują jeszcze zdrowszy styl życia i praktyki, szukając produktów i żywności, które mogłyby poprawić ich zdrowie i układ odpornościowy. Suplementy zwiększające odporność i składniki TCM (tradycyjna medycyna chińska) nigdy nie były tak popularne, jak teraz, gdy popyt na nie dalej rośnie od momentu rozprzestrzenienia się wirusa.

Produkty te są nie tylko postrzegane jako źródło składników odżywczych dla silniejszego układu odpornościowego i zrównoważonej diety, ale także przeszły na odpowiednie produkty kosmetyczne. Ruch związany z pięknem, który sprawia, że ​​ludzie jedzą bardziej naturalne, organiczne produkty, które pomagają promować lepsze zdrowie i dobre samopoczucie, kształtuje nowy szybko rosnący trend: konwergencję odżywiania i piękna.

W rezultacie obserwujemy wzrost tak zwanej „jadalnej urody”: funkcjonalnej, wzmacniającej odporność żywności i napojów specjalnie zaprojektowanych do celów kosmetycznych, a także stosowania składników żywności jako podstawowego składnika w produktach do pielęgnacji urody. Masło Cupuacu (narodowy owoc Brazylii znany jako „apteka w owocach”) jest bohaterem naszego produktu WeDo / nowego profesjonalnego kremu do włosów i rąk (krem nawilżający na dzień).

3. PIELĘGNACJA W DOMU

Wskazówki z pracy z domu, #WFHtips, stały się dość popularnym hashtagiem na Instagramie – który sam entuzjastycznie obserwuję. Dotychczas większość czasu spędzałam podróżując po całym świecie, aby spotkać się z naszymi zespołami i klientami, dlatego zazwyczaj byłam z dala od domu i bazy w Genewie. Biuro domowe nie jest więc tym, co nazwałbym moim naturalnym środowiskiem!

Praca w domu to duża zmiana, w której żyjemy i wyzwanie. Ale co z jego wpływem na nawyki związane z pięknem, kiedy nasze kontakty towarzyskie są ograniczone do kilku codziennych połączeń wideo?

Ponieważ duża część naszego życia dzieje się teraz w domu, komfort staje się kluczowy: pielęgnacja skóry i ciała, a także maski do włosów są obecnie jeszcze bardziej popularne. Ale są też produkty, które sprawiają, że czujemy się dobrze i wygodnie na ekranie, a także domowe urządzenia kosmetyczne, aby uzyskać wyniki podobne do salonowych, takie jak stylizator Platinum lub gorąca szczoteczka Glide od ghd (dosłownie Good Hair Day!).

Trend ten stwarza również szansę na zaspokojenie potrzeb marki poprzez sensowne inicjatywy. Izolacja zapewnia firmom możliwości łączenia się i budowania cennych relacji ze swoimi społecznościami, dzięki zwiększonemu wykorzystaniu mediów społecznościowych. Samouczki dotyczące stylizacji na żywo, ekskluzywne informacje o produktach i porady kosmetyczne dla majsterkowiczów: trend kosmetyczny #homehub wymaga cyfrowych, autentycznych wrażeń związanych z pięknem i kontaktów z konsumentami.

4. PIELĘGNACJA PIĘKNA PONAD WSZYSTKO

Samoopieka zyskuje obecnie szersze znaczenie, ponieważ jest nie tylko związana z naszym wyglądem fizycznym. W okresie izolacji, podczas gdy niektórzy znajdują pociechę w pieczeniu lub muzyce, inni zwracają się do samodzielnej opieki, takiej jak treningi w domu, medytacja, podcasty i samodzielne zabiegi kosmetyczne.

Znaczenie dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego, które było centralne na długo przed COVID-19, teraz przeżywa boom na każdej platformie mediów społecznościowych, szybko stając się filarem strategii treści post-wirusowych marek. Ludzie zmuszeni są zwolnić, a w wielu przypadkach żyć razem z poczuciem niepewności, takim jak strach, lęk lub stres. W tych momentach zdrowie psychiczne i fizyczne ma wyższy priorytet niż wygląd, dzięki czemu ludzie chętnie inwestują więcej w swoje rytuały samoopieki. Konsumenci szukają „prostych luksusów” lub „małych przyjemności” i znajdują radość w krótkich chwilach.

Codzienne ćwiczenia, zdrowsze posiłki i najwyższej jakości zabiegi kosmetyczne: marki muszą pomyśleć o rytuałach, które mogą pomóc konsumentom w odejściu pod koniec dnia na chwile relaksu. Nasze profesjonalne produkty do domu są do tego idealne!

5. PIĘKNO EKOLOGICZNE

W Chinach i we Włoszech oraz stopniowo na całym świecie powietrze się oczyściło. Wody Weneckiego Grand Canal, zwykle zanieczyszczone ruchem łodzi, są wystarczająco czyste, aby zobaczyć ryby, a delfiny wracają. W Seattle, Nowym Jorku, Los Angeles, Chicago i Atlancie mgła zanieczyszczeń zniknęła, a nawet globalna emisja węgla spadła. Gdy rządy mobilizują się do ograniczenia przemieszczania się ludzi w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa, zanieczyszczenie powietrza maleje.

Wirus, choć niezwykle destrukcyjny dla gospodarki i przedsiębiorstw, pokazuje nam, że nasze modele ekonomiczne, ale także nasze codzienne działania, mają namacalne konsekwencje dla zdrowia naszej planety, zanieczyszczenia i zmian klimatu. Spowoduje to, że konsumenci będą kwestionować wzorce konsumpcji przed wirusem i styl życia w kierunku bardziej uważnych i przyjaznych dla środowiska zachowań.

W przypadku piękna tylko wzmocni to trend ekologiczny i boom na świadome piękno. W naszym portfolio nasza ekoetyczna marka produktów do pielęgnacji włosów weDo / Professional wskazuje drogę do nowej, szerszej koncepcji tego, co to znaczy być marką kosmetyczną.

6. POWRÓT DO LOKALNEJ PRZYNALEŻNOŚCI

Ponieważ międzynarodowa mobilność pozostaje ograniczona, większość konsumentów spędza wakacje i dodatkowy czas we własnych krajach. Będzie to dla nich szansa na ponowne odkrycie lokalnych tradycji i skarbów, powodując wzrost popytu na lokalne produkty i lokalne zaopatrzenie. Ważną rolę gospodarczą odegra także solidarność: konsumenci będą bardziej skłonni do kupowania od lokalnych firm i marek, na które Covid-19 wywarł negatywny wpływ, aby okazać swoje wsparcie i umożliwić im wznowienie działalności. Przełoży się to na odnowione poczucie przynależności do lokalnej społeczności, które będzie odgrywać ważną rolę w kierowaniu zakupami emocjonalnymi.

Firmy powinny odpowiednio zmienić pozycję, obracając sklepy (i salony fryzjerskie!) w przestrzeniach prowadzonych przez społeczność. Globalne firmy powinny zadbać o to, by ich strategie były dostosowane do lokalnych zasięgu, zarówno za pośrednictwem flagowych, jak i cyfrowych kanałów, przy jednoczesnym odzwierciedleniu lokalnych upodobań, preferencji i nadaniu priorytetu składnikom lokalnym.

W przypadku Welli z dumą mogę powiedzieć, że praktycznie wszystkie nasze kultowe kolorowe produkty sprzedawane w Europie są produkowane na terenie historycznej fabryki Wella od 1894 roku w Saksonii w Niemczech.

7. TĘSKNOTA ZA UCIECZKĄ

W przeciwieństwie do poprzedniego trendu, blokada, a także spodziewane w przyszłości znaczne ograniczenia podróży zwiększą pragnienie wolności i ucieczki konsumentów. Nigdy nie zastanawialiśmy się bardziej intensywnie nad tą jedną, wymarzoną podróżą, niż w ciągu ostatnich kilku tygodni uwięzienia, prawda?

Marki mogą spodziewać się wyższych wymagań w zakresie nowości i egzotyki oraz mogą skoncentrować się na opowiadaniu historii, aby konsumenci podróżowali w swoich umysłach.

Nasza marka paznokci OPI jest znana z tego, że pomaga naszemu umysłowi wędrować przez siłę koloru dzięki swoim wspaniałym modnym odcieniom i funkowym nazwom, ale także dzięki sezonowej kolekcji miejsc docelowych. Kolekcja OPI Mexico Coty na wiosnę 2020 roku była szeroką gamą świeżych kolorów dla wielu techników paznokci i ich klientów w tym okresie niepokoju. Jak myślisz, dokąd zaprowadzi nas OPI? Bądźcie czujni.

8. NOWE WIRTUALNE PIĘKNO URODY

Zakupy online, a zwłaszcza zakupy online, będą odgrywać coraz istotniejszą rolę, ponieważ ludzie będą wezwani do unikania dużych spotkań w zatłoczonych miejscach, takich jak centra handlowe.

Będzie to wymagać od marek zwiększenia ich obecności na platformach eCommerce, ale także do ponownego przemyślenia swoich ról jako nowych dostawców wciągających wrażeń związanych z pięknem.

Rzeczywistość rozszerzona będzie kluczową technologią, w którą należy zainwestować, aby zapewnić ulepszoną i bardzo spersonalizowaną obsługę klienta. Jest to coś, w co mocno wierzymy, że jest przyszłością dla branży – i nasz punkt dumy. Podczas gdy Wella Professionals zaprezentowała nasze Magic Mirror w styczniu na #CES2020, chcieliśmy dać naszym specjalistom zupełnie nowe doświadczenie w konsultacjach dotyczących koloru włosów dzięki takim funkcjom, jak rejestracja wideo na żywo i 360°, wypróbowanie koloru włosów i rozpoznawanie twarzy.

Ponieważ konsumenci będą musieli zrekompensować brak fizycznych zakupów, gracze piękności nadal będą oferować równoważne i wyrafinowane wirtualne doświadczenia w celu budowania lojalności konsumentów.

9. PIĘKNO MASKI BEZPIECZEŃSTWA

Noszenie masek ochronnych stanie się podstawowym nawykiem chroniącym nas i innych. Z tego powodu możemy spodziewać się, że wkrótce staną się częścią naszej rutyny i strojów. Zobaczymy, jak wpłynie to na branżę modową?

Teraz dla branży kosmetycznej oznacza to, że oczy i włosy będą w centrum uwagi, ponieważ konsumenci noszą maski. Obie kategorie oczekują szybkiego wzrostu, co jest dla nas świetne w branży fryzjerskiej, podczas gdy produkty do ust będą bardziej skupiać się na wygodzie, pielęgnacji i leczeniu, niż na kolorze i efektach wizualnych.

Z ustami znikającymi za maską, paznokcie będą również skupiać się na wyrażaniu nastroju poprzez kolor. Możemy się również spodziewać, że niewielki luksusowy „efekt szminki”, który jest znany w recesyjnym otoczeniu, tym razem zostanie raczej przejęty przez butelkę lakieru do paznokci. Zauważyliśmy już ponad dwukrotny wzrost sprzedaży produktów do paznokci w marcu 2020 r. W porównaniu z rokiem poprzednim.

Netto prawdopodobna nowa norma konieczności noszenia maski bezpieczeństwa w miejscach publicznych to świetna okazja zarówno dla branży fryzjerskiej, jak i paznokciowej.

10. ODKRYCIE PRAWDZIWEJ WARTOŚCI STYLISTÓW

Nasi specjaliści są poważnie dotknięci zamknięciem salonów. Ale ten straszny kryzys i wymuszona izolacja, które nastąpiły, pokazują jednocześnie, jak bardzo są naprawdę potrzebni przez swoich klientów.

Klienci aktywnie – i dość desperacko – szukają sposobów na zarządzanie włosami, nie będąc już w stanie iść do salonu. Kolor Home Box to jedna z kategorii piękna, która kwitnie podczas zamknięcia salonów. Jak obcinać własne włosy, czy domowe cięcia – to jedne z najpopularniejszych obecnie haseł wyszukiwania w Google na Instagramie i Tiktok.

W rezultacie niektórzy styliści zaczęli, niemal od początku inolacji, interweniować na rzecz swoich zrozpaczonych klientów. Samouczki online, konsultacje przez Skype lub FaceTime, a nawet wskazówki wideo na żywo podczas cięcia i kolorowania w domu przejmują klasyczne usługi salonów: wiedza i umiejętności naszych profesjonalistów są teraz bardziej doceniane i wymagane niż kiedykolwiek. Za pośrednictwem mediów społecznościowych i technologii styliści i fryzjerzy utrzymują kontakt z bazą klientów – wprowadzają do życia „salony cyfrowe”, w których zalecany jest dystans społeczny.

Po zaledwie kilku dniach izolacji wiele kobiet zaczęło martwić się o swoje odrosty lub grzywkę. Ten strach był częściowo irracjonalny, ponieważ obiektywnie kobiety średnio farbują włosy w salonach co 6 tygodni, ale właśnie to jest wzruszające, a nawet interesujące: w końcu fryzjerzy mogą naprawdę uświadomić sobie dzisiaj, że są o wiele bardziej niezbędni, niż myśleli. Klienci mogą naprawdę docenić to, że tylko fryzjerzy mogą robić to, co potrafią.

Wartość artyzmu i kunsztu tego zawodu jest odkrywana na nowo, a doświadczenie w salonie, oparte również na ludzkim związku i poczuciu zaufania między stylistami a klientami, po raz kolejny okazało się niezastąpione.

Źródła:

Prognoza Raport z marca 2020 r., Ruchy piękności: kryzys Covid-19: co dalej? Wyzwania i implikacje branży kosmetycznej

Raport WGSN (2020): koronawirus: globalne akceleratory zmian

https://www.uschamber.com/co/good-company/launch-pad/edible-beauty-movement

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2020/03/27/Coronavirus-to-impact-beauty-business-trends-says-Mintel

https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/pandemic-bangs-and-diy-manicures-trend-amid-covid-19-outbreak-1.4869847

https://www.brunette-coiffure.com/news/quand-la-crise-r%C3%A9habilite-les-coiffeurs-1585577233.html